برگزیده ها
رییسی و قالیباف فقط تهمت زدند/اخلاق روحانی و جهانگیری تفحص در امور شخصی مردم نیست

مازندمجلس: کرباسچی در خصوص آرای خاکستری گفت: این افراد دو بخش هستند بخشی که به شرایط اقتصادی معترض هستند یا مطالباتی دارند که به سمت کاندیدایی می‌روند که وعده رفاه بیشتر یا افزایش یارانه را دارند بخش دیگر که اکثریت هستند کسانی هستند که به وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اعتراض دارند و به خاطر برخوردهایی که با آنها شده نمی‌خواهند رای بدهند

مازندمجلس: کرباسچی در خصوص آرای خاکستری گفت: این افراد دو بخش هستند بخشی که به شرایط اقتصادی معترض هستند یا مطالباتی دارند که به سمت کاندیدایی می‌روند که وعده رفاه بیشتر یا افزایش یارانه را دارند بخش دیگر که اکثریت هستند کسانی هستند که به وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اعتراض دارند و به خاطر برخوردهایی که با آنها شده نمی‌خواهند رای بدهند

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص مناظره سوم کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: به نظر من این مناظره‌ها به آن شکل تغییری در اراده و رای افرادی که تصمیم به رای دادن دارند ایجاد نمی‌کند.

او ادامه داد: این گونه مناظره‌ها فقط فضای انتخابات را گرم می‌کند و کسانی که هنوز تصمیم به شرکت در انتخابات را نگرفته‌اند را تا حدودی علاقمند به حضور در پای صندوق‌های رای می‌کند.

دبیرکل حزب کارگزاران با انتقاد از برگزاری این سبک از مناظرات گفت:‌ ما در این مناظره‌ها فقط شاهد طرح اتهامات و حمله برخی کاندیداها بودیم. آن هم به خاطر ساختاری است که آقایان کمیسیون تبلیغات و سازمان صدا و سیما ترسیم کرده‌اند. اینکه هر کاندیدا دو دقیقه وقت داشته باشد و در آن دو دقیقه به دیگری اتهام بزند و کاندیدای مقابل را مجبور به جوابدهی کند در آخر خروجی خاصی نخواهد داشت.

کرباسچی تصریح کرد: قالیباف مانند احمدی‌نژاد فقط سند رو می‌کند و کاغذی را مقابل دوربین می‌گیرد و ادعا می‌کند که این تخلف رخ داده اما اینکه حرف درست است یا غلط و اینکه چه کسی به آن ادعا رسیدگی می‌کند وجود ندارد. اینکه آقای روحانی در سال ۶۰ زمینی را خریده آن هم به این قیمت و این که آیا در آن زمان این زمین چه ارزشی داشته اصلا مشخص نیست و فقط حرف‌های مبهمی است که بیان می‌شود.

او ادامه داد: این سبک مناظرات چیزی جز اخلاق و منش کاندیداها را نشان نمی‌دهد و در واقع مسائلی همچون بیان مشکلات کشور و راه‌حل‌های آن اصلا مورد کارشناسی قرار نمی‌گیرد. کاندیدایی که می‌گوید می‌خواهد یارانه را افزایش بدهد باید بیان کند که از کجا منابع را تامین می‌کند. یا اینکه از یک طرف می‌گویند دولت خرجش زیاد شده اما از طرف دیگر شعار افزایش درآمد کارمندان را می‌دهند خب همین عامل باعث افزایش هزینه دولت می‌شود.

کرباسچی تصریح کرد: این‌ها همه سوالاتی است که بی‌پاسخ مانده و چیزی جز جو بدبینی و بی‌اعتمادی را در جوان‌ها و جامعه ایجاد نمی‌کند من نمی‌دانم اعضای کمیسیون تبلیغات و صدا و سیما از چه چیزی نگران هستند که مناظرات را این طور  برگزار می‌کنند.

او ادامه داد:‌ طرح مسائل شخصی درست نیست مگر آنکه جرمی رخ داده باشد اخلاق آقایان روحانی و جهانگیری بر خلاف قالیباف این طور نیست که کنجکاوی کنند که این فرد کجا زندگی می‌کند چطور زندگی می‌کند و یا از کجا درآمد دارد این گونه روش‌ها دیگر اثر خود را در بین مردم از دست داده و مردم متوجه می‌شوند که این حرکات جز عوام‌فریبی چیز  نیست این روش‌های احمدی‌نژادی دیگر جواب نمی‌دهد

کرباسچی در خصوص آرای خاکستری گفت: این افراد دو بخش هستند بخشی که به شرایط اقتصادی معترض هستند یا مطالباتی دارند که به سمت کاندیدایی می‌روند که وعده رفاه بیشتر یا افزایش یارانه را دارند بخش دیگر که اکثریت هستند کسانی هستند که به وضعیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اعتراض دارند و به خاطر برخوردهایی که با آنها شده نمی‌خواهند رای بدهند اما اگر تصمیم بگیرند پای صندوق‌های رای بیایند به تفکراتی همچون رییسی و قالیباف رای نخواهند داد و رای آنها اصلاح‌طلبان هستند.

 

می‌کند دارند کرباسچی افزایش اینکه قالیباف تصمیم یارانه سیاسی مناظره‌ها ادامه کسانی مناظرات کاندیدایی روحانی اخلاق انتخابات همچون نمی‌کند زندگی ایجاد درآمد صندوق‌های کاندیداها آقایان تبلیغات دقیقه مقابل نمی‌دهد تصریح کمیسیون اجتماعی افراد شرایط اقتصادی خاکستری جهانگیری گفت‌وگو ایلنا رییسی معترض مطالباتی اعتراض برخوردهایی نمی‌خواهند فرهنگی وضعیت می‌روند بیشتر اکثریت بدهند