برگزیده ها
انعقاد 207 قرارداد سرمایه گذاری دولت یازدهم درشهرک‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد

مازندمجلس: یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اقدام‌های حمایتی دولت تدبیر و امید از رونق تولید و اشتغال را کم نظیر دانست و گفت که 207 قرارداد صنعتی در این استان در دولت یازدهم منعقد شده است.

مازندمجلس: 13 شهرک و ناحیه صنعتی در قالب حدود 400 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سهراب بنام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را یکهزار و 600 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها را یکهزار و 600 نفر ذکرکرد.
وی با بیان اینکه میزان استقبال از سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم حدود 100 درصد افزایش یافته، تصریح کرد که این شرایط در سایه حمایت دولت از اجرای طرح‌های صنعتی فراهم شده است.

** بهره برداری از 56 طرح صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداری 56 واحد صنعتی در دولت یازدهم در این استان خبر داد و اظهار داشت که این طرح‌ها برای 560 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی اعتبار هزینه شده برای این واحدهای صنعتی و تولیدی را 600 میلیارد ریال در این استان ذکر کرد.

**بازگشت 50 واحد راکد به تولید
وی به بازگشت 50 واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سایه حمایت دولت از این بخش اشاره کرد و گفت که تنها در سال 95 در این استان 350 میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید به‌عنوان یک مؤلفه مهم اقتصاد مقاومتی به واحدهای صنعتی دارای مشکل مالی در این استان پرداخت شد.
وی اقدام ارزنده دولت در تشکیل کارگروه رفع موانع تولید را یادآور شد و افزود که پرداخت وام به واحدهای صنعتی راکد دارای چک برگشتی و معوقه‌های بالا یکی از خدمات ارزنده دولت برای حمایت از رونق اشتغال، تولید و تحقق اهداف اقتصادی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

**کاهش سود بانکی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد کاهش سود تسهیلات بانکی به 18 درصد، پرداخت وام با 9 درصد به طرح‌های جهاد کشاورزی و 10 درصد به بخش صنعت از محل صندوق توسعه ملی و نیز پرداخت وام چهار درصدی از سوی بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید از دیگر اقدام‌های ارزنده دولت در زاستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی رونق تولید و اشتغال پایدار در این استان بوده است.
بنام، وجود مشوق‌های سرمایه گذاری از جمله معافیت 13 ساله مالیاتی واحدهای صنعتی و تخفیف 80 درصد قیمت زمین در مناطق محروم را از دیگر تدابیر خوب دولت یازدهم برای سرمایه گذاری و توسعه صنعتی مناطق کم برخوردار دانست و گفت که 95 درصد جرائم دیرکرد بدهی واحدهای تولیدی به شهرک‌های صنعتی بخشیده شده است.

**توجه جدی به آموزش
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از آموزش یکهزار و 600 نفر از مدیران و نیروهای کار واحدهای تولیدی این استان در سه سال گذشته خبر داد و افزود که در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مساله آموزش فعالان صنعتی شده است.
بنام بیان کرد که آموزش‌های متنوع در تمام ابعاد زمینه را برای تقویت مدیریت علمی، بهره‌وری مطلوب، تولید کیفی و صادرات محصولات تولیدی فراهم خواهد کرد.
وی اظهار کرد که 13 شهرک و ناحیه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با وسعت 600 هکتار هم اینک آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
حدود 700 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 121 واحد صنعتی با برنامه ریزی کارگروه رفع موانع تولید بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162/6110 /8005

صنعتی کهگیلویه بویراحمد تولید واحدهای استان گذاری سرمایه شهرک‌های تولیدی یازدهم پرداخت یکهزار میلیارد آموزش حمایت مدیرعامل ارزنده تسهیلات افزود موانع کارگروه بانکی مناطق توسعه صندوق اهداف اشتغال اظهار طرح‌ها میزان خبرنگار ناحیه طرح‌های فراهم مقاومتی اقتصاد بازگشت برداری دارای