برگزیده ها

مازندمجلس: ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب کره‌جنوبی اعلام آمادگی کرد تا "نقش سازنده‌ای" در حل بحران هسته‌ای کره‌شمالی ایفا کند.

مازندمجلس: اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از آن مطرح شد که مون جائه-این، رئیس جمهور منتخب کره‌جنوبی خواستار تقویت همکاری میان دو کشور و تقویت "ارتباطات استراتژیک" دوجانبه با هدف یافتن راه‌حلی برای محدود کردن تهدید هسته‌ای کره‌شمالی شد.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه-این در مکالمه ۲۰ دقیقه‌ای با پوتین ابراز امیدواری کرد روسیه نقش سازنده‌ای در متوقف کردن تحرکات هسته‌ای کره‌شمالی و خلع سلاح انجام دهد. او با اشاره به مذاکرات میان آمریکا، چین، ژاپن، روسیه و دو کره، افزود: من هم مصمم هستم تا راهی برای آغاز مذاکرات فوری دو کره و نیز مذاکرات شش‌جانبه بیابم.    
 
رئیس جمهور منتخب کره‌جنوبی نسبت به سلف‌های خود رویکرد آشتی‌جویانه‌ای نسبت به کره‌شمالی دارد. او همچنین ابراز امیدواری کرد، مسکو و سئول همکاری‌ها در شرق آسیا خصوصا در زمینه توسعه خط لوله گاز طبیعی از سیبری به کره جنوبی را افزایش دهند.
 
طبق بیانیه کاخ آبی (کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی)، ولادیمیر پوتین هم اعلام آمادگی کرد که در تمامی موضوعات مورد بحث کمک کند. طرفین یکدیگر را هم برای سفرهای رسمی دعوت کردند.
پوتین کره‌شمالی کره‌جنوبی مذاکرات روسیه هسته‌ای ابراز امیدواری آمادگی تقویت ولادیمیر جمهور منتخب اعلام