برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس محیط زیست کنگاور از کشف سیصد قطعه پرنده وحشی از شکارچیان غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

مازندمجلس: کشف سیصد قطعه پرنده وحشی ازشکارچیان غیرمجاز در کنگاوربه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مهرداد شهبازی با بیان اینکه شروع فصل تولید مثل و زادآوری حیوانات و به خصوص پرندگان باعث افزایش گشت و کنترل محیط زیست توسط محیط بانان شده است، گفت: در همین زمینه محافظان محیط زیست موفق به شناسایی یک باند صید گسترده پرندگان وحشی در شهرستان کنگاور شدند که پرندگان شکار شده را به سایر استان‌ها ارسال میکردند.
وی با اشاره به اینکه خودرو صیادان پس از شناسائی و هماهنگی با مراجع قضائی توقیف شد، افزود: در بازرسی از خودرو متهمان، سیصد قطعه چکاوک و دو قطعه بلبل کشف و دو متهم پس از تکمیل پرونده، تحویل مقامات قضائی شدند.
رئیس محیط زست کنگاور همچنین از تحت تعقیب بودن پنج نفر دیگر در این رابطه خبر داد و یادآور شد: با توجه به این که پرنده‌های کشف شده از صیادان هنوز به مرحله بلوغ نرسیده اند و تغذیه آنان به صورت دستی انجام میشود، هماهنگی لازم با یکی از گروههای مردم نهاد برای نگهداری این پرندگان در محل اداره کل محیط زیست استان تا مرحله بلوغ، پرواز و ر‌ها سازی در طبیعت انجام گرفته است. 
پرندگان کنگاور قضائی هماهنگی مرحله خودرو اینکه صیادان