برگزیده ها
مازندمجلس: روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی جانشیت ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا را خطرناک‌ترین افراد روی کره خاک توصیف کرده است.

به گزارش تسنیم، یک روزنامه انگلیسی در مطلبی روز جمعه با توجه به سفر قریب‌الوقوع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض نوشته است: «ترامپ و شاهزاده محمد بن سلمان خطرناک‌ترین مردان جهان هستند - و آنها قرار است هفته بعد دیدار کنند.»

ایندیپندنت می‌نویسد: «بسیاری از مردم دونالد ترامپ را خطرناک‌ترین مرد روی کره خاک می‌دانند اما او هفته آینده برای یک سفر سه روزه عازم عربستان خواهد شد - جایی که قرار است با مردی دیدار کند که از حیث ایجاد بی‌ثباتی، با فاصله‌ای نزدیک در جایگاه دوم قرار دارد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این مرد، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان است که 31 سال دارد و از آنجا که پدرش ملک سلمان به خاطر سن بالا ناتوان شده است به عنوان حاکم غیررسمی عربستان شناخته می‌شود.»

ایندیپندنت، نوشته که محمد بن سلمان در فاصله کوتاهی پس از روی کار آمدن نقش عربستان را در سوریه افزایش داد و باعث شد که روسیه هم در این کشور اقدام به مداخله نظامی بکند. او همچنین آغازگر جنگی در یمن بود که 17 میلیون نفر را در آستانه قحطی قرار داده است. 

این گزارش می‌افزاید: «این نقائص وی را با نقائص ترامپ ترکیب کنید. او هم درباره تبعات اقداماتی که انجام می‌دهد تا همین اندازه بی‌پروا یا جاهل است.»

محمد بن سلمان که وزیر دفاع هم هست، به نوشته ایندیپندنت، مردی نیست که از اشتباهات گذشته‌اش درس بگیرد و یا حتی متوجه شد که آن اشتباهات را انجام داده است.
 
سلمان عربستان خطرناک‌ترین ترامپ ایندیپندنت گزارش نوشته نقائص اشتباهات دیدار آمریکا روزنامه افراد انگلیسی ولیعهد رئیس‌جمهور دونالد