برگزیده ها
توسعه ملی با راهکار توسعه محلی محور اقدامات دولت تدبیر و امید

مازندمجلس: تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید محور اقدام های دولت تدبیر و امید را تحقق توسعه ملی با راهکار توسعه محلی عنوان کرد و افزود: توسعه را باید از مناطق روستایی و پایین شروع کرد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «اصغر نورالله زاده» امروز (شنبه) در مراسم بهره برداری از ١٣ خانه بوم گردی، نانوایی سنتی، نانوایی صنعتی، عکاسی، فروشگاه صنایع دستی و برخی واحدهای اقتصادی دیگر در روستای حلیمه جان شهرستان رودبار گفت: هر جا مردم حضور داشتند، همواره پیروز بودیم.
وی با اشاره به آیین شادی که هنگام افتتاح پروژه های صندوق کارآفرینی امید برگزار می شود، افزود: این آیین ها که با سرور و شادی همراه است، می تواند جذب کننده گردشگران باشد.
نورالله زاده یادآور شد: مراسم هایی از این دست می تواند گردشگران خارجی را به این روستا بیاورد که حضور گردشگران علاوه بر ایجاد درآمدزایی برای روستا، می تواند معرف فرهنگ مردم این سرزمین باشد.
وی آیین های فرهنگی را ابزاری برای انتقال فرهنگی عنوان کرد و گفت: با برگزاری جشنواره های فصلی می توانیم گردشگران بسیاری را به سوی روستا بیاوریم و اشتغال و درآمد برای روستائیان ایجادکنیم.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی، روستا را مرکز توسعه، تولید و ارزش آفرینی دانست و افزود: محصولات تولیدی در روستا می تواند به بازارهای هدف و یا از طریق گردشگران با بسته بندی های شکیل به مناطق دیگر کشور فرستاده شود.
به گزارش ایرنا، تاکنون صندوق کارآفرینی امید 620 طرح اشتغالزایی را با پرداخت اعتبار 150 میلیارد ریالی به کارجویان در شهرستان رودبار اجرا کرده است.
روستای حلیمه جان یکی از مناطق زیبای استان گیلان، دارای مناظر بکر و بی نظیر طبیعی است.
بومگردی که تکمیل و بازسازی خانه های قدیمی است به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه صنعت گردشگری محسوب می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام **9123** 1070**1561** خبرنگار: زهره دریغ گفتار**انتشار:مژگان توانا

گردشگران روستا اقتصادی توسعه صندوق تواند ایرنا عنوان کارآفرینی افزود همراه مناطق فرهنگی روستای نورالله خبرنگار گزارش مراسم نانوایی شهرستان حلیمه رودبار