برگزیده ها
می‌توانیم در حوزه گردشگری یک میلیون شغل ایجاد کنیم

مازندمجلس: نامزد دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: ما در حوزه گردشکری می‌توانیم در این حوزه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

مازندمجلس: نامزد دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: ما در حوزه گردشکری می‌توانیم در این حوزه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر قالیباف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو در پاسخ به این سوال که کشور به چند شغل پایدار نیاز دارد و این شغل با چه سرمایه‌ای تامین می‌شود؟ گفت: موضوع جدی که کشور و مردم از آن آسیب می‌ببنند، بحران اقتصادی است. سه مشکل اساسی آنها رکورد گرانی و بیکاری است. این سه موضوع به هم متصل هستند. برخی از دوستان نامزدها می‌گویند هر نامزد برنامه‌اش چیست؟ این سوال غلطی است چون کشور برنامه دارد. بر اساس آن سند سیاست‌های کلی نظام که براساس گرد آمدن همه نخبگان نظام تهیه و بررسی و به تصویب رهبری رسیده، ابلاغ شده است. براساس این ابلاغ دولت و مجلس برنامه ششم را نوشته‌اند. پس هر کسی می‌خواهد قانون را اجرا کند باید این قانون را اجرا کند. سوال درست شیوه اجرای آن است.

او افزود: در این برنامه آمارها نشان می‌دهد ۳.۵ میلیون نفر در دوره دولت یازدهم افزایش یافته است. اگر دهه ۶۴ تا ۷۴ را در نظر بگیریم جوانانی داریم که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد عرصه کار می‌شوند پس اینکه می‌گویم سالی ۵ میلیون شغل ایجاد کنیم براساس برنامه مدون است.

قالیباف خاطرنشان کرد: سابقه بنده نشان می‌دهد برنامه ششم را براساس همین ۶ میلیون شغل که وعده داده، محقق می‌کنم. ما برای آن به چه نیاز داریم؟ نیازمند سرمایه، نیروی کار و تکنولوژی هستیم. ما هر سه مورد را در کشور داریم. ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم. نیروی کار ما جوان و تحصیل کرده است. ۵ درصد منابع دنیا را داریم. بحران کجاست؟ بحران در عمل و شیوه عمل است. رویکرد مهم است که با چه مدیریتی آن را اجرا کنیم. مدیریت امروز ما به ۶۰ سال قبل بازمی‌گردد. با این شیوه نمی‌شود شغل ایجاد کرد. این شیوه می‌گوید برای هر شغل ۳۵۰ میلیون تومان سرمایه می‌خواهد ولی رویکرد نسل چهارم ایجاد شغل ارزانتر است

او ادامه داد: برخی از شرکت‌های دانش بنیان که توزیع کالا را انجام می‌دهند. این‌ها انبار دارند؟ قبلا برای توزیع کالا صدها هزار هکتار زمین انبار ایجاد می‌کردند ولی الان انباری نیست. امروز مردم تهران برای تهیه یک تاکسی چگونه عمل می‌کنند؟ برای سیستم‌های دانش ‌بنیان مانند نانو و بیو می‌توانیم خوب عمل کنیم. ما برای ۵ میلیون شغل برنامه‌مان این است که یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل در مناطق روستایی برای مشاغل کوچک سرمایه گذاری کنیم. ما در حوزه گردشکری می‌توانیم در این حوزه یک میلیون شغل ایجاد کنیم. چند ده‌ها هزار کارخانه تعطیل شده‌اند. با جهت‌دهی سرمایه و اصلاح نظام مالیاتی می‌توان این کارخانه‌ها را احیا کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه چند سال قبل برای خودرو وام داده شد ولی ای کاش عدالت رعایت می‌شد، گفت: ای کاش آن را برای خودروهای تاکسی وام می‌دادیم و نه ماشین‌های شخصی. در حوزه حمل و نقل، کامیون‌های ما رها شده‌اند. درحوزه مسکن میزان رکود منفی ۱۶ است در حالی که مسکن پیشران اقتصاد است. ۷۸ صنعت قبل از ساخت و ساز وجود دارد و در حین ساخت و ساز ۵۸ شغل هم ایجاد می‌شود. همه مواد اولیه مسکن صد درصد داخلی است. یکی از دلایل رکود این است که همان ۴ درصدی‌ها در این حوزه رکود را ایجاد کردند چون امکان واردات نیست.

او یادآور شد: با تسهیل در تولید می‌توان اشتغال را ایجاد کرد. کشورهایی مانند هند، مالزی و کره جنوبی با این کارها توانستند از وضعیت‌شان که بدتر از ما بودند خارج شوند. ما امروز هم بیکاری داریم و هم گرانی. برخی‌ها می‌گویند گرانی نداریم و تورم تک رقمی شده است. تعریف تورم این است که جمعی از سبد کالا قیمت تمام‌شده‌اش نسبت به سال قبل کمتر شده باشد ولی آیا مردم ما تورم را هشت درصد می‌بینند؟ من فکر نمی‌کنم. مردم می‌گویند شکر در سال ۹۳، ۱۵۰۰ تومان بوده است ولی اینک ۳۵۰۰ تومان شده است. قبض آب در سال ۹۲، ۳۹ هزار تومان بوده است ولی همان ساختمان با همان مصرف در سال ۹۵، ۸ برابر شده است.

ادامه دارد...

میلیون ایجاد برنامه داریم سرمایه براساس می‌توانیم تومان می‌گویند گرانی امروز قالیباف بحران نامزد شده‌اند رویکرد می‌توان مانند ادامه نیروی انبار تاکسی توزیع ابلاغ گردشکری ریاست‌جمهوری دوازدهمین گفت‌وگوی موضوع بیکاری می‌دهد قانون می‌خواهد اینکه