برگزیده ها
مطهری: روحانی کشور را به سوئیس تبدیل نمی‎کند اما ونزوئلا هم نمی‎شویم

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - علی مطهری، حجت الاسلام حسن روحانی را نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم معرفی کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، نایبرئیس مجلس در بیانیه‎ای که دقایقی پیش در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشته است:انتخاب اصلح در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل عوام‌فریبی‌هایی که در رقابت‎های انتخاباتی صورت گرفته است ممکن است برای بخشکوچکی از مردم ما به رغم رشد اجتماعی و سیاسی که در 38 سال گذشته پیدا کرده اند کمیبا دشواری همراه شده باشد. نظر به درخواستهای مکرری که از اینجانب برای اعلام‌نظر شدهاست، به عرض ملت بزرگ ایران می‌رساند که این بنده ضمن احترام به همه کاندیداهای ریاستجمهوری و با آگاهی از نقاط قوت هر یک، به دلایل ذیل جناب آقای روحانی را اصلح می‌دانمو به ایشان رأی می‌دهم:

1.دولت یازدهم پس از یک نابسامانی بزرگ اقتصادی، انضباط مالی در کشور ایجاد کرده و باثبات نسبی قیمتها آرامشی را در حوزه اقتصاد کشور پدید آورده است. فراموش نکنیم که آقایروحانی دولتی را تحویل گرفت که سکه را از 90 هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رساند.

2.با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورمیانه و ظهور هیئت‌ حاکمه جدید درآمریکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی به صلاح کشور است.عده ای ابا ندارند که برجام ابتر بماند و برای حفظ ژست انقلابیگری کشور را به جنگیناخواسته بکشانند.

3.معمولا دولتها در دوره دومخود بهتر کار می‌کنند چون اولا دیگر نیاز به رأی مردم ندارند و مستقل‌تر و آزادتر عملمی‌کنند. ثانیا مخالفان آنها انگیزه کمتری برای تخریب دولت دارند زیرا در دوره اول،هدفشان نرسیدن آن دولت به دوره دوم است و در دوره دوم این هدف موضوعیت ندارد. علاوهبر این، تجربه‌ای که جناب آقای روحانی در این چهار سال کسب کرده‌اند سرمایه عظیمی برایچهار سال آینده است.

4.اگر کاندیدای دیگری غیر از آقای روحانی پیروز شود، بی‌توجهی به حقوق ملت و آنچه کهدر فصل سوم قانون اساسی آمده است، ‌از طرف برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضائیهبیشتر خواهد شد. وجود این دولت مانع بسیاری از این نقض قانون ها است اگرچه انتظار مااز رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی بیش از اینهاست.

5.دولت، بسیاری از مسائل سیاسیو اقتصادی و فرهنگی را به نقطه خوبی رسانده است. این حرکتها نباید در نیمه راه متوقفشود.

6. سپردن امور اجراییکشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است وچه بسا مسئولیت و ضمان شرعی به دنبال داشته باشد. با انتخاب آقای روحانی کشور ما ازنظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفینیست.

اما همان مقدار که انتخاباصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور مؤثر است.افرادی که فکر می کنند راه اصلاح بسته است و شرکت در انتخابات مفید فایده نیست، درخطا هستند. جمعه 29 اردیبهشت همه با هم پای صندوقهای رأی حاضر می شویم.

2727

 

 

روحانی ندارند قانون اقتصادی سوئیس آینده اساسی امنیتی بسیاری ونزوئلا برجام جمهوری سیاسی انتخابات تومان ریاست