برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تناقض‌گویی‌های مکرر خود و معاونانش در کاخ سفید درباره علت عزل رئیس اف بی آی، تهدید کرد که تمام نشست‌های خبری آتی کاخ سفید را کنسل خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا صبح روز گذشته (جمعه) از طریق شبکه اجتماعی توئیتر به دفاع از توجیهات متضاد سخنگویان خود در واکنش به اخراج «جیمز کومی» رئیس اف بی آی پرداخت و «رسانه های تقلبی» را مقصر سردرگمی و گیجی کارکنان کاخ سفید در ارائه توضیحات متناقض درباره علت اخراج کومی توصیف و نهایتا تهدید کرد که تمام نشست های خبری آتی کاخ سفید را کنسل خواهد کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: به عنوان یک رئیس جمهور بسیار فعال و با وجود اتفاقات زیادی که در حال رخ دادن است، غیرممکن است که معاونان من بتوانند با دقت کامل پشت تریبون قرار بگیرند. شاید بهترین  کار این است که تتمام نشست های خبری آتی را کنسل کنم و به خاطر رعایت دقت، پاسخ های کتبی بدهم.
این خبر در حالی منتشر می شود که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، «سارا هاکبی سندرز» معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید و «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا و شخص خود ترامپ همگی توجیهات و پروسه های متناقضی در اشاره به علت برکناری رئیس اف بی آی ارائه کرده اند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در اشاره به جدول زمانی متناقض گویی های کاخ سفید درباره عزل کومی نوشت که در تاریخ 9 مه، کاخ سفید و ترامپ تاکید داشتند که کومی بنا بر توصیه «راد رزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا و «جف سشنز» دادستان کل آمریکا از سمت خود برکنار شده است.

روز بعد از آن در تاریخ 10 مه بود که سندرز معاون سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ از پیش از روز انتخابات ریاست جمهوری به فکر اخراج کومی بود و نهایتا طبق توصیه های صورت گرفته از سوی دادستان و معاون دادستان کل آمریکا اقدام به عزل کومی کرد.

در تاریخ 11 مه نیز ترامپ سخنان قبلی معاونان خود در کاخ سفید را نقض کرد و در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفت که بدون توجه به توصیه های وزارت دادسگتری آمریکا، از مدت ها پیش به فکر عزل کومی بوده است.

ترامپ روز گذشته باز هم به انتقاد از رسانه های جعلی آمریکا پرداخت و یک بار دیگر هرگونه تبانی بین ستاد انتخاباتی اش با روسیه را منکر شد.

این در حالیست که روزنامه های آمریکایی دلیل اصلی اخراج کومی توسط ترامپ را عصبانیت رئیس جمهور آمریکا از نظارت رئیس اف بی آی بر تحقیقات ادامه دار این نهاد درباره زوایای پنهایی روابط ستاد و مشاوران ترامپ با روسیه عنوان کرده اند.

ترامپ در توئیت روز گذشته خود نوشت: باز هم می گویم که داستان مربوط به تبانی بین روسی ها و ستاد انتخاباتی ترامپ دروغی است که دموکرات ها به دلیل ناکامی اشان در انتخابات سر هم بندی کرده اند.

درحالیکه گزارش هایی منتنشر شده است مبنی بر اینکه ترامپ در یک جلسه خصوصی هنگام صرف شام با کومی، از رئیس اف بی آی خواسته که به او وفادار باشد، رئیس جمهور آمریکا در ادامه توئیت خود به انتقاد از کومی پرداخت و نوشت  که بهتر است کومی قبل از اینکه اقدام به افشای مطالب نزد مطبوعات کند، بداند که هیچ نواری از مکالمات ما وجود ندارد.

ترامپ درحالی تهدید به لغو نشست های خبری کاخ سفید کرده که پیشتر نیز رسانه های خبری آمریکا را از پوشش تحولات در کاخ سفید محروم کرده است. جدیدترین این مثال، دیدار اخیر ترامپ با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کاخ سفید است که پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه های آمریکایی برگزار شد.
ترامپ آمریکا جمهور معاون دادستان اخراج رسانه درباره توصیه گزارش تاریخ سخنگوی روسیه گذشته تهدید پرداخت آمریکایی اینکه انتخابات توئیت تبانی ادامه انتخاباتی انتقاد اقدام معاونان ارائه توجیهات واکنش نشست‌های متناقض نهایتا اشاره سندرز عنوان منتشر روزنامه