برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر کاتولیک‌های جهان گفت، در برخورد با رئیس جمهوری آمریکا درباره اختلاف نظرهای مهم درباره مسائل مربوط به مهاجرت و تغییرات جوی در نشست 24 مه سال جاری میلادی در واتیکان "صمیمانه" رفتار خواهد کرد.

مازندمجلس: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان بازگشت از پرتغال به خبرنگاران گفت: تا پیش از آنکه به صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست واتیکان گوش ندهم، درباره‌اش قضاوت نمی‌کنم و ذهن بازی نسبت به او دارم.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه ما اختلاف نظرهای زیادی داریم اما به عقاید و تفکرات یکدیگر باید احترام بگذاریم. در جریان بحث‌ها و مذاکراتمان به مسائل مهم می‌پردازیم. من هرچیزی را که درست است، می‌گویم و ترامپ هر آنچه را که صحیح است، بیان می‌کند. اما پیش از دیدار نخست و شنیدن صحبت‌هایش قضاوت نمی‌کنم.
 
در دیدار میان ترامپ و پاپ فرانسیس مسائل مهمی چون مهاجرت، آوارگان و تغییرات جوی به بحث گذاشته می‌شود.
 
پاپ فرانسیس همچنین گفته که امیدوار است با ترامپ به یک زمینه مشترک دست پیدا کند و ادامه داد: همیشه درهایی هستند که بسته نیستند. ما باید آن درها را بیابیم و به مذاکره بپردازیم و به نقاط مشترک دست پیدا کنیم.
 
ترامپ در جریان سفر خود به خاورمیانه و اروپا به واتیکان هم می‌رود و در نشستی در سیسیل با حضور رهبران کشورهای گروه هفت حضور خواهد داشت.
ترامپ جریان فرانسیس دیدار مشترک مسائل قضاوت واتیکان نمی‌کنم ادامه