برگزیده ها

مازندمجلس: نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ۱۵ درصد مدیران ما در مجموعه شهرداری تهران از بانوان هستند.

مازندمجلس: محمد باقر قالیباف در همایش بانوان گفت: بدون شک نقشی که بانوان در کشور دارند بسیار کم‌نظیر است. همه جوامع زمانی می‌توانند به آرامش، آسایش، رفاه، تربیت، محبت و فضای صمیمیت برسند که اعتماد کامل وجود داشته باشد و فرصت برای بانوان جامعه فراهم شود. قدرمسلم استقلال و پیشرفت یک کشور در گرو منابع انسانی و جوانان آن جامعه است. بنده در این روزها هم مرتب تاکید کردم مهم‌ترین بخش برای پیشرفت کشور ما رسیدگی به نیروی انسانی است؛ در حوزه نیروی انسانی نیز ظرفیت بانوان جامعه برای رشد و پیشرفت کم نظیر است.
 
او افزود: ایفای نقش بانوان صحنه‌های متفاوتی دارد. جایی که امروز بر دولت‌ها اشکال وجود دارد آن است که این نقش در محیط‌های مختلف به درستی تعریف نشده است. هیچ کسی منکر این نیست که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رسالت‌های بانوان تربیت فرزندان و نسل آینده است اما آیا این تنها نفش بانوان ما است؟ خیر. بانوان علاوه بر این نقش می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف حضور پیدا کنند و ایفاش نقش داشته باشند؛ اما متاسفانه این نقش امروز ضعیف انجام می‌شود.
 
قالیباف یادآور شد: از این ظرفیت خوب  باید به درستی استفاده شود چرا که مزیت‌های نسبی بانوان ما در عرصه امور اجتماعی از مردان اثرگذارتر است؛ امروز جامعه به این نیاز دارد. امروز بخش قابل توجهی از بانوان شایستگی‌هایی دارند که می‌توانند در عرصه مدیریتی اثرگذار باشند. بنده به سهم خودم در زمانی که در شهر تهران توفیق خدمت داشتم سعی کردم این نقش را افزایش دهم به نحوی که امروز بالغ بر ۱۵ درصد مدیران ما در مجموعه شهرداری تهران از بانوان هستند.
 
او خاطرنشان کرد: اگر این توجه صورت گیرد بانوان می‌توانند در عرصه مسائل فرهنگی نیز اثرگذار، بسیار موثر و کارآمد باشند. از این رو باید از فرصت بانوان در ایفای نقش در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی در کنار ایفای نقش مادری استفاده شود. نباید از این ظرفیت بسیار قابل، کارآمد، شایسته و گاهی اوقات منحصر به فرد بانوان غفلت کرد. همچنان که در بسیاری از مشاغل مزیت نسبی بانوان بیشتر از آقایان است اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و میدان برای بانوان تحصیلکرده و متخصص باز نشده است.
 
شهردار تهران تاکید کرد: مصمم هستیم در دولت مردم این فضا را برای بانوان عزیز در کشور بیش از گذشته فراهم کنیم. ما در جامعه امروز به خاطر بحران اقتصادی دچار مشکلات زیادی هستیم. امروز بیکاری، رکود و گرانی سه مشکل اصلی کشور است که عرصه را بر مردم تنگ کرده است. در کنار این موارد امروز فشار زندگی بسیار زیاد شده و بخش قابل توجهی از خانواده‌ها و مردم از زندگی خودشان لذت نمی‌برند. به تعبیری زنده هستند ولی زندگی نمی‌کنند.
 
او گفت: امروز بحران اقتصادی در کشور ما وجود دارد. این در حالی است که ما یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کره زمین را داریم اما در مقابل پنج درصد منابع کره خاکی را در اختیار داریم که نشان می‌دهد پنج برابر ظرفیت مادی در کنار نیروی جوان، خلاق، ماهر و تحصیل کرده داریم اما ضعف مدیریت، ضعف عملکرد، رویکردهای غلط و توجه کردن به یک قشر خاص این اختلاف طبقاتی را در کشور به وجود آورده است. هر جا نگاه می‌کنیم اقلیت محدودی برخوردار هستند و جمعیت کثیری کم درآمدند و دچار مشکل هستند.
 
قالیباف افزود: آمارها نشان می‌دهد بخشی از جمعیت ما در نیازهای روزانه خودشان بیش از ۱۲ برابر نسبت به خانواده‌های کم درآمد هزینه می‌کنند چرا این اختلاف طبقاتی باید وجود داشته باشد؟ این ضعف مدیریت در یک نگاه غلط اشرافی‌گری و بی توجهی به قشر کم درآمد به وجود آمده است. به نحوی که بخشی از جامعه ما در فقر مطلق قرار گرفته است. امروز همه شاهد هستیم در یک خانواده‌ای که مرد خانه بالای سرزندگی‌اش است و دو شیفت هم کار می‌کند، خانم خانه هم به او کمک می‌کند، اما دریافتی‌ها به اندازه هزینه‌ها هم نیست و چرخ زندگی را به زحمت می‌چرخانند. در این شرایط ببینید کسی که کار ندارد با چه مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

ادامه دارد...
بانوان امروز جامعه زندگی ظرفیت می‌توانند قالیباف تهران بسیار هستیم نیروی ایفای مختلف اجتماعی جمعیت توجهی داریم پیشرفت انسانی بحران اقتصادی درآمد می‌کند کارآمد مشکلات اختلاف می‌دهد خودشان برابر مدیریت فرهنگی طبقاتی عرصه‌های تربیت فراهم منابع زمانی دارند مدیران شهرداری تاکید مهم‌ترین استفاده مدیریتی اثرگذار  قالیباف متاسفانه افزود درستی باشند