برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایرنا نوشت: دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، قائم‌مقام و عضو موسس حزب اعتماد ملی و یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از میزان آرای نامزدها و احتمال کناره‌گیری رییسی و قالیباف گفتند.

مازندمجلس: ابوالقاسم رئوفیان با اشاره به جدول مکانیسم ارزیابی نامزدها توسط حزب ایران زمین گفت: هر 6 نامزد تایید صلاحیت شده مورد ارزیابی قرار گرفتند و آقای روحانی بیشترین آرا را کسب کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: بعد از برگزاری 2 اجلاس در سطح دبیران استانی در 26 اسفند 95 و 8 اردیبهشت 96 که به ترتیب در تهران و مشهد مقدس برگزار شد نتایج این ارزیابی های توسط متخصصان استخراج شد .

وی افزود،سرانجام این حزب در آخرین نشست خود در 12 اردیبهشت به اتفاق آرا آقای حسن روحانی را به عنوان فرد اصلح برای دوازدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری انتخاب کرد.

مردم فریب وعده‌ها را نمی‌خورند

حجت الاسلام رسول منتجب نیا روز یکشنبه در ستاد انتخاباتی روحانی در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت تشکیل احزاب، مردم باید به برنامه ها رای دهند و فریب وعده ها را نمی خورند؛ حزب در برابر وعده هایی که داده می شود و برنامه هایی که ارائه می کند، مسئول است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که روزهای آخر احساس تکلیف کرده و به صحنه بیایند، بدون تردید در انتخابات تاثیر گذارهستند، افزود: همه تلاش ها معطوف به این است که آرای خاموش به صحنه بیایند؛ جلب آرای خاموش و آرای خاکستری، پیروزی را به نفع آقای روحانی رقم خواهد زد.

روحانی در این 4 سال فقط آوار برداری کرده است

محمدرضا خاتمی در رابطه با وعده های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را برای مبارزه با فساد اظهار کرد: آقای رییسی در مهم ترین مرکز مبارزه با فساد یعنی قوه قضاییه پست های سیاسی درجه اولی را داشته است. مانند ریاست سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور، معاون اول قوه قضاییه و دادستان دادگاه ویژه روحانیت. ایشان اقدامات خود در مبارزه با فساد را برای مردم فهرست کند، توضیح دهد و آمار دهد که چه کار کرده است؟

آقای قالیباف هم 12 سال شهردار تهران بوده است. اخبار ، اطلاعات و نظرسنجی هایی که ما از آن اطلاع داریم، نشان می دهد شهرداری همواره یکی از بسترها و کانون های اصلی فساد در کشور بوده و آقای قالیباف نیز در طول این مدت، توفیقی در مبارزه با آن نداشته است.

با این وضعیت، چه اطمینانی به عملکرد ایشان در مبارزه با فساد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است. عملکرد و اقدامات دولت آقای روحانی هم در این زمینه روشن است. پیشنهاد می کنم مردم خودشان قضاوت کنند.

او ادامه داد: من معتقدم سیاست خارجی که رقبای آقای روحانی در صورت پیروزی در انتخابات خواهند داشت همان سیاست خارجی دولت نهم و دهم است. در دوره این دولت کشور درآمد سرشار نفتی داشت و از سویی، قدرت نظامی مان نیز بسیار قوی بود. اما روابط ما با دنیا و کشورهای منطقه چطور بود؟ روز به روز از جایگاه ایران در جهان کاسته می شد. نه تنها نقشمان در دنیا بلکه در منطقه نیز کاهش یافته بود.

بعد از روی کار آمدن روحانی، مولفه قدرت نظامی مان به قوت خود باقی مانده است اما چه تفاوتی حاصل شده که ایران در معادلات بین الملل به یک بازیگر مهم تبدیل شد؟ من معتقدم این تغییر دیپلماسی بود که ما را به این جایگاه رساند.

کافی است شما نگاهی به افرادی که دور نامزدهای شاخص اصولگرا را گرفته اند، بیندازید تا ببینید خطر برگشت به سیاست خارجی دوران قبل چقدر جدی است. یعنی سیاستی که از ایران یک ونزوئلای دیگر می سازد.

خاتمی گفت: روحانی در این 4 سال فقط آوار برداری کرده است. تازه نهال هایی که کاشته دارد جوانه می زند. نهال آینده دار اصلاح اقتصادی در حال جان گرفتن است. مردم در دور دوم ریاست جمهوری روحانی به ثمر نشستن آن را خواهند دید هر چند برای تنومند شدن این درخت، باید این روند در سال 1400 هم ادامه پیدا کند.

مردم باید با مشارکت بالای خود کاری کنند تا روحانی در همان مرحله نخست و با آرای زیاد پیروز شود تا با پشتوانه بالای مردمی بتواند کارشکنی ها را خنثی کند. اگر چنین نشود، شیطنت ها علیه او زیاد خواهد شد.

29212

روحانی ریاست مبارزه انتخابات خارجی سیاست جمهوری پیروزی خاتمی ادامه ارزیابی دادستان منطقه قضاییه بالای جایگاه نظامی خواهند نامزدهای عملکرد قالیباف اقدامات معتقدم اظهار نمی‌خورند اشاره وعده‌ها تبدیل برگشت سیاسی اردیبهشت خاموش برنامه افزود تهران برداری