برگزیده ها
تاکید اساتید دانشگاه بر حضور مردم در انتخابات و رای به روحانی

مازندمجلس: وزیر اسبق آموزش عالی گفت: امروز فقط وظیفه من این نیست که درپای صندوق حضور داشته باشم و به روحانی رای بدهم ما باید واقعیت ها را به مردم بگوییم. این که دولت با چه سختی هایی روبرو بوده و چه کارهایی انجام داده است.

مازندمجلس: وزیر اسبق آموزش عالی گفت: امروز فقط وظیفه من این نیست که درپای صندوق حضور داشته باشم و به روحانی رای بدهم ما باید واقعیت ها را به مردم بگوییم. این که دولت با چه سختی هایی روبرو بوده و چه کارهایی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا در برنامه همایش دانشگاهیان حامی روحانی که در سالن شهید چمران دانشکده فنی تهران برگزار شد الهه کولایی با اشار به روند دموکراسی و مردم سالاری در کشور گفت:  از دوم خرداد ۷۶ روند مطالبات مردم از حکومت رشد قابل ملاحظه ای داشت و در انتخابات مجلس ششم حضور مردم نشان داد که آنها پیگیر خواسته های خود از حکومت هستند.

او ادامه داد: قهر مردم با انتخابات در شورای دوم سبب شد افرادی با کف رای ۱۵۰ هزار نفر سرنوشت یک شهر ۷میلیونی را بدست بگیرند . ما طی این سالها تجربه کردیم که قهر مردم از صندوق های رای چقدر به ضرر ما خواهد بود. تجربه انقلاب‌های رنگی و بهار عربی به ما نشان داد کم هزینه ترین راه تحقق دموکراسی از صندوق های رای است.

فاطمه راکعی نیز در این برنامه اظهار داشت: ما نمی توانیم به کسی غیر از روحانی بدهیم کاندیداهای دیگر به دنبال غصب کردن رای ما هستند باید نشان بدهیم که آنها هیچ گاه رای ما را نخواهند داشت. ما به روحانی رای می دهیم زیرا فرصتی است برای تامین نیازهای روحی و روانی و عاطفی ما. یکی دیگر از نیازهای ما احترام به مردم است ما نمی خواهیم از ما به عنوان فقرا و بدبخت یاد کنند دولت ها وظیفه دارند که برای شخصیت مردم احترام قائل شوند و مقام آنها را بالا ببرند .من امیدوارم به خواست خداوند در ۴ سال آینده با حضور آقای روحانی در قامت ریاست جمهوری شاهد رفع حصر از بزرگان اصلاحات باشیم.

نجف قلی حبیبی در این همایش  اظهار داشت: یکی از دلایلی که باید به روحانی رای داد این است که هر فردی در ریاست جمهوری قرار بگیرد مدتی زمان می خواهد تا با پیچیدگی های این  کار آشنا شود . حسن روحانی ضمن کسب تجربه کارهای بزرگی انجام داد اگر ما این دوره به روحانی رای ندهیم رقیبی بر سرکار می آید که به هیچ کس پاسخگو نیست.

جعفرتوفیقی در این همایش با بیان اینکه در این انتخابات با طرح سه سوال چرا باید شرکت کنیم، چرا باید به روحانی رای بدهیم و چگونه در انتخابات شرکت کنیم اظهار داشت: بازی دموکراسی و مردم سالاری همین است نقش مردم در جامعه در همین جا خلاصه می شود ما نتیجه آن را در سال ۹۲ دیدیم که سبب شد مدیریت کشور تعقیب کند و در سال ۹۴ شاهد تغییر بافت مجلس بودیم. هرچقدر مشارکت حداکثری باشد شانس پیروزی اصلاح طلبان بیشتر است به همین دلیل باید در انتخابات شرکت کنیم.

وزیر اسبق آموزش عالی ادامه داد: تنش زدایی در سیاست داخلی و خارجی، افزایش نقش زنان در جامعه، دانشگاه امن و به دور از برخوردهایی حراستی و امنیتی و تحقق آزادی بیان تنها گوشه ای از علت هایی است  که باید به روحانی رای بدهیم .

توفیقی افزود: امروز فقط وظیفه من این نیست که درپای صندوق حضور داشته باشم و به روحانی رای بدهم ما باید واقعیت ها را به مردم بگوییم. این که دولت با چه سختی هایی روبرو بوده و چه کارهایی انجام داده بیان این موارد به مردم وظیفه  تک تک ماست. دولت یازدهم در یک کلام این است که در این ۴ سال هم مشغول آواربرداری و هم مشغول سازندگی است.

روحانی انتخابات بدهیم صندوق دموکراسی اظهار وظیفه تجربه ادامه مشغول احترام جمهوری حکومت ریاست جامعه نیازهای همایش واقعیت درپای امروز آموزش بگوییم روبرو دانشگاه برنامه کارهایی سالاری