برگزیده ها
مازندمجلس: روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در یادداشتی به قلم یک استاد دانشگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را خطری برای نظام حاکمیت آمریکا دانسته است.

به گزارش تسنیم، یک روزنامه آمریکایی چاپ واشنگتن روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برای نظام حاکمیتی این کشور «خطرناک» دانسته و پیشنهاد استیضاح وی را مطرح کرده است. 

«واشنگتن‌پست» در این یادداشت به قلم «لارونس ترایب»، استاد حقوق قانون اساسی در دانشگاه هاروارد می‌نویسد: «وقت آن رسیده که کنگره تحقیقات درباره استیضاح ترامپ به دلیل اخلال در عدالت را آغاز کند.»

وی در ادامه نوشته است: «در حال حاضر کشور با رئیس‌جمهوری مواجه است که نحوه عملش حاکی از آن است که نظام حاکمیت ما را با تهدید مواجه می‌کند.»

این استاد دانشگاه آمریکا خاطرنشان کرده دلایل گوناگونی برای نگران شدن از ریاست‌جمهور دونالد ترامپ وجود دارد. او می‌نویسد: «حتی بدون تأمل عمقی در باب آنچه ترامپ آن را به عنوان 'این موضوع روسیه' تکذیبش کرده، امکان طرح اتهامات قابل استیضاح علیه او از آغاز ریاست‌جمهوری‌اش، وجود داشته است. یکی از مواد مهم آشکار آن، تخلف ترامپ از بند مواجب خارجی است که هدف از طراحی آن جلوگیری از اعمال فشار قدرتهای خارجی بر مقام‌های دولت آمریکا برای منحرف شدن از وفاداری به ایالات متحده است.»
ترامپ آمریکا واشنگتن‌پست استیضاح دانشگاه دونالد حاکمیت استاد می‌نویسد مواجه خارجی دانسته آمریکایی رئیس‌جمهور روزنامه