برگزیده ها
مازندمجلس: منابع عراقی از اقدام تک تیراندازان گروه تروریستی در به قتل رساندن ۶۴ شهروند عراقی که قصد فرار از شهر موصل در شمال این کشور را داشتند، خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه دیده بان حقوق بشر عراق، این دیده بان اعلام کرد: 64 غیرنظامی از جمله شماری زن و کودک در تلاش برای فرار از مناطق تحت کنترل داعش در کرانه راست شهر موصل بودند که به ضرب گلوله عناصر داعش کشته شدند.

دیده بان حقوق بر عراق در گزارش خود آورده است: شماری از غیرنظامیان محاصره شده در مناطق تحت کنترل داعش تلاش کردند که خود را به رود دجله رسانده و به کرانه چپ شهر موصل که در کنترل نیروهای عراقی است، برسانند اما تک تیراندازان داعش آنها را هدف قرار داده و دهها نفر از جمله شماری زن و کودک را به قتل رساندند.

افراد نجات یافته که خود را به محله السلامیه در کرانه چپ شهر موصل رسانده بودند، گفتند: شماری از خانواده ها تلاش کردند که خود را به کرانه چپ موصل برساندند اما شماری از آنها کشته و شمار دیگری از آنها به اسارت عناصر داعش درآمدند.

این افراد افزودند: شمار کشته ها چه بسا بیشتر است زیرا بیش از 40 خانواده در تلاش برای رساندن خود به کرانه چپ شهر موصل بودند اما فقط اجساد 64 نفر از آب گرفته شده است.

یک سروان مرکز پلیس السلامیه نیز گفت: احتمال می رود که اجساد دیگری نیز وجود داشته باشد که ما در جستجو برای یافتن آنها هستیم.

عملیات ویژه الحشد الشعبی علیه داعش در تلعفر

نیروهای الحشد الشعبی در عملیات ویژه ای به مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در جنوب ناجیه القیروان در غرب شهر تلعفر نفوذ کرده و شماری از مقرهای آنها را منهدم کردند.

ستاد اطلاع رسانی جنگ در عراق اعلام کرد: این عملیات با موفقیت انجام شد و مقرهای داعش در روستای تل الزنابیر منهدم و یک خمپاره انداز آنها به غنیمت گرفته شد.

کشته شدن زرقاوی الخالص در حمله هوایی عراق

یک مسئول محلی در استان دیالی عراق از کشته شدن یک سرکرده داعش در حمله هوایی ارتش عراق در شهر موصل خبر داد که ملقب به "زرقاوی الخالص" است.

عدی الخدران فرماندار منطقه الخالص عراق به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: اطلاعات تایید شده ای وجود دارد که نشان می دهد "خ-ع" از مهمترین دستیاران ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد القاعده در حمله ای هوایی به شهر موصل کشته شده است.

وی افزود: در این حمله چهار نفر از دستیاران این تروریست نیز که سرتیپ ستاد در دستگاههای امنیتی رژیم صدام بود، کشته شدند.

الخدران گفت: این تروریست امیر القاعده در بخش الخالص در سالهای 2006 و 2007 میلادی و ملقب به زرقاوی الخالص بود. او سپس به منطقه الحویجه فرار کرد و چند سال با هویت‌های جعلی مخفی بود تا اینکه دوباره در ماه ژوئن سال 2014 میلادی بازگشت و مسئول نظامی داعش در بخش الخالص شد. او سپس به موصل رفت و پست بالایی در داعش گرفت.

الخدران تصریح کرد: این تروریست از مهمترین دستیاران داعش و مغز طراح خطوط دفاعی این گروه به شمار می رفت.
الخالص شماری کرانه عملیات کنترل الخدران هوایی زرقاوی الشعبی مناطق دستیاران تروریست عراقی میلادی منهدم مقرهای سرکرده منطقه مهمترین القاعده الحشد مسئول خانواده گزارش اعلام رساندن تروریستی تلعفر تیراندازان عناصر رسانده دیگری اجساد غیرنظامی السلامیه افراد گرفته