برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات تاکید کرد: برآورد من این است که آقای روحانی در همان دور اول با رای بسیار بیشتر از سال ۹۲ مجددا به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده خواهند شد.

مازندمجلس:مرتضی حاجی درخصوص آخرین وضعیت حسن روحانی در سراسر کشور گفت: ماشیناقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی، دیپلماسی و... در مسیر اصلی خود بازگشته و در حالحرکت است. 

او با بیان اینکه آقای روحانی توانسته است کشور را از وضعیت فوق‌العادهبه حالت عادی تبدیل کند، اظهار داشت: مردم بی‌تردید متوقف کردن ماشین کشور را بهمصلحت نمی‌دانند و این ماشین با رای قاطع مردم به روحانی در ۲۹ اردیبهشت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مسیر حمایت از آقای روحانی روبه جلو است و وضعیت مناسب است، تصریح کرد: برآورد من این است که آقای روحانی درهمان دور اول با رای بسیار بیشتر از سال ۹۲ مجددابه عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده خواهند شد.

حاجی در پاسخ به این سوال که در هفته گذشته به ستادهای آقای روحانی درقیطریه و تجریش حمله شد. این حملات توسط چه کسانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: مامطمئن نیستیم چه کسانی این حملات را انجام داده‌اند. ما تلاش می‌کنیم این افراد راشناسایی کنیم و از تکرار این حملات جلوگیری شود.

مسیر روحانی در پیگیری حقوق زنان مثبت است

رمضان‌زاده با اشاره به کارنامه روحانی در پیگیری مطالبات زنان گفت:حذف سهمیه‌بندی جنسیتی، انتخاب چهار زن در کابینه، انتخاب یک معاون زن در وزارتنفت، انتخاب اولین سفیر زن تاریخ جمهوری اسلامی، چندین مدیر کل در نهادهای دولتی،دو معاون استاندار، دو فرماندار و چندین بخشدار زن و غیره از جمله این اقدامات است.

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت در خصوص رویکرد دولت روحانی درچهارساله گذشته و برنامه دولت او در چهارسال آینده در بخش زنان با بیان اینکهنباید بعد از یک دوره هشت ساله تضییع حقوق زنان منتظر معجزه باشیم، گفت: قرارگیریشهیندخت ملاوردی در راس رسیدگی به مطالبات قدم مهمی در راستای احقاق حقوق این بخشمهم از جامعه بوده است.

رمضان‌زاده در مورد ابراهیم رییسی گفت: او باید رویه خود را دردادگستری توضیح دهد تا مردم رویکرد او در قبال زنان را بهتر بدانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اینها باید به روشنی مشخص کنندآیا با وزیر زن موافقند؟ با برابری دیه موافقند؟ نظرشان درباره سفیر زن چیست؟نظرشان راجع به تفکیک جنسیتی چیست؟ آیا گشت ارشاد را قبول دارند؟ نظرشان دربارهخیابان وزرا چیست؟ آیا حاضرند حق طلاق را به بانوان بدهند؟ نظرشان درباره الحاقیهکنوانسیون منع تبعیض و حق حضانت فرزند چیست؟

مناظره سوم کفه رای را به سمت روحانی برگرداند

همچنین نامه نیوز نوشت: رئیس ستاد بانوان حسن روحانی معتقد است کهروحانی توانسته است با عقلانیت و منطق آرا خاموش را به سمت خود جذب کند و اگر مردممشارکت حداکثری را در انتخابات رقم بزنند روحانی در مرحله اول پیروز انتخاباتخواهد بود.

اشرف بروجردی،‌فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس سازمان اسناد و کتابخانهملی ‌ با اشاره به حواشی سومین مناظره انتخاباتی گفت:‌ به نظرم پیروز اینمناظره منطق، عقلانیت و توسعه بود که در فرمایشات آقایان روحانی و جهانگیری کاملامشهود بود. 
  وی ادامه داد: شاه بیت مناظره روز جمعه بی‌اخلاقی و مباحث انحرافیآقای قالیباف بود. اینکه می‌گوید من سند و مدارک دارم، جدا از اینکه چه چیزی در آن‌هانوشته شده باشد و چگونه به مردم نشان داده شود نشان دهنده رفتارهای پوپولیستی استو مطلوب عقلانیت و دین‌داری نیست. فردی که متعهد به اخلاق و دین‌داری است طبعا دستبه چنین بی‌اخلاقی‌های نمیزند،‌زیرا ارزش‌های جامعه و نظام باید حفظ و به نسل‌هایبعد منتقل شود. 
این استاد دانشگاه ادامه داد: خوشبختانه مناظره سوم در تصمیم‌گیری مردم اثرگذاربود و کفه رای را به سمت آقای روحانی برگرداند. مناظره آخر باعث شد مردم به ایننیتجه برسند که باید در انتخابات روز جمعه فردی را انتخاب کنند که راه رسیدن بهجامعه برتر را برایشان هموار کند. 
 رئیس کتابخانه ملی با بیان اینکه ما روحانی را پیروز انتخابات می‌دانیم،‌خاطرنشانکرد:‌ طبق آخرین نطرسنجی‌های صورت گرفته آرا آقای روحانی 41 درصد و آقای قالیباف26 درصد بود. قطعا برای اینکه انتخابات دو مرحله ای نشود میزان مشارکت مردم بسیارمهم است و به نظر می‌رسد مردم هم تصمیم گرفته اند که پای صندوق رای بیاییند ومشارکت حداکثری را رقم بزنند. 
 
27219

روحانی مناظره اینکه انتخابات پیروز عقلانیت حملات رمضان‌زاده نظرشان ادامه چیست؟ سیاسی قالیباف وضعیت درباره گرفته موافقند؟ جامعه دین‌داری حداکثری برگرداند بانوان مرحله رویکرد بزنند پیگیری اصلاح‌طلب جمهوری ماشین توانسته بروجردی بی‌اخلاقی‌های اسلامی گذشته جنسیتی معاون مطالبات اشاره کسانی چندین