برگزیده ها
مازندمجلس: یکی از روزنامه‌نگاران افشاگر رسوایی واترگیت گفت، دولت ترامپ می‌تواند "خطرناک‌تر" از رسوایی واترگیت در دوران ریاست جمهوری نیکسون باشد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، «کارل برنشتاین» از خبرنگاران سرشناس در افشاگری واترگیت تاکید کرد، ممکن است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حقایق مربوط به ارتباطش با روسیه و اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی را لاپوشانی کرده باشد.

برنشتاین که سابقا از هیلاری کلینتون و جیمز کومی بر سر تحقیقات مرتبط با ایمیل‌ها انتقاد کرده بود، اکنون هشدار می‌دهد که اتهام مطرح شده علیه ترامپ درباره مداخله در روند انتخابات "واقعا لحظه خطرناکی" است و احتمالا بدتر از رسوایی واترگیت در دهه ۷۰ میلادی است که به استعفای نیکسون منجر شد.

این رسوایی همچون بختکی روی ریاست جمهوری نیکسون افتاد و این رئیس‌جمهور را که به اف‌بی‌آی، سیا و سرویس درآمد داخلی (IRS) اجازه داده بود شماری فعالیت‌های غیرقانونی از جمله شنود مکالمات چهره‌های سیاسی را انجام دهند، پایین کشید.

برنشتاین تاکید کرد: ما در حال بررسی این احتمال هستیم که رئیس‌جمهوری آمریکا و اطرافیان او حین کارزار انتخاباتی، با نیروهای خارجی متخاصم برای تضعیف پایه دموکراسی ما که «انتخابات آزاد» است، همدستی کرده باشند. درباره اینکه رئیس‌جمهوری ایالات متحده و یا اطرافیان او مانع اجرای عدالت شده باشند، اطلاعی نداریم.

او افزود: گمان می‌کنم این وضعیت خطرناک‌تری نسبت به واترگیت باشد و ما در برهه خطرناکی به سر می‌بریم. اما آنچه ما می‌بینیم این است که این رئیس‌جمهوری در رده کسانی که برای تحقیقات انتخاب می‌شوند، مانع‌تراشی می‌کند. واقعا لحظات خطرناکی است و کاملا با واترگیت تفاوت دارد.

جیمز کومی رئیس سابق اف‌بی‌آی درباره مداخله روس‌ها در انتخابات نوامبر گذشته آمریکا به نفع ترامپ و همدستی آنها با کمپین ترامپ تحقیق می‌کرد. هفته گذشته، رئیس میلیاردر کاخ سفید که هرگونه اتهام ارتباط با روسیه را تکذیب می‌کند، کومی را به بهانه اینکه پرستیژ این نهاد باید حفظ شود، اخراج کرد.
واترگیت ترامپ رسوایی نیکسون رئیس‌جمهوری خطرناکی آمریکا انتخابات درباره اف‌بی‌آی برنشتاین واقعا می‌کند گذشته اینکه باشند مداخله اطرافیان همدستی اخراج ریاست خطرناک‌تر وضعیت جمهوری تاکید تحقیقات افشاگر روسیه اتهام