برگزیده ها
مازندمجلس: ایسنا نوشت: رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتقاد شدید از اقدامات رئیس جمهوری این کشور، اخراج رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) را یک پیروزی دیگر برای روسیه دانست.

جیمز کلاپر، رئیس سابق سیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به این مساله متهم کرد که با اخراج جیمز کومی از اف.بی.آی به نهادهای دموکراتیک کشور حمله کرده است و هشدار داد که این اقدام پیروزی دیگری برای روسیه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر در بسیاری از موارد نهادی دموکراتیک کشور در معرض تهاجم و حمله قرار گرفته‌اند. هم در داخل و هم در خارج این یک شکست برای ما محسوب می‌شود و این یک پیروزی دیگر برای روسیه محسوب می‌شود. خبر مهم دخالت روسیه در سیستم انتخاباتی آمریکاست.

رئیس سابق سیا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این تهاجم داخلی مستقیما از جانب ترامپ است یا خیر، گفت: دقیقا همینطور است.

جیمز کومی با دستور ترامپ به دلیل سوءمدیریت در بررسی استفاده هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از سرور ایمیل شخصی از کار برکنار شد.

همچنین براساس نظرسنجی شبکه خبری ان.بی.سی و روزنامه وال استریت ژورنال مشخص شد که تنها 29 درصد از آمریکایی‌ها موافق اخراج کومی بودند و 78 درصد حامی ایجاد یک کمیته مستقل یا حضور یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هستند.
روسیه آمریکا اخراج پیروزی ترامپ محسوب تهاجم درباره دخالت جمهوری دیگری کلاپر دموکراتیک