برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - میرتاج الدینی گفت: موتلفه کاندیدای مشخص دارد ولی مجموعه های دیگر از جمعیت ایثارگران، رهپویان، بعضی اعضای جامعه مدرسین در ستاد آقای رئیسی هستند.

مازندمجلس: مناظره زنده خبرگزاری خبرآنلاین بین پرویز کاظمی وزیر تعاون دولت نهم و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی دولت دهم در حال برگزاری است.

بخش دیگر مناظره محمدرضا میرتاج الدینی و پرویز کاظمی را در ادامه بخوانید؛

خبرآنلاین: در بین اصولگرایان نحله های مختلفیوجود دارد ولی آقای رئیسی از نحله خاص استفاده کرده است، موتلفه و جامعه مدرسینجزء اصولگرایان است اما 90 درصد اطرافیان رئیسی کارگزاران دولت احمدی نژاد هستند

میرتاج الدینی: 26 ستاد مردمی سراسری برای آقای رئیسی شکل گرفته است، موتلفه کاندیدای مشخص دارد ولی مجموعه هایدیگر از جمعیت ایثارگران، رهپویان، بعضی اعضای جامعه مدرسین در ستاد آقای رئیسی هستند.

کاظمی: کسی که می خواهد رئیس جمهود شود، نباید رئیس جمهور گروه خاص باشد حال آنکه باید بهتمام مردم کشور خود را تعمیم دهد. تا کنون این طور بوده که وقتی رئیس جمهور از گروه خاص انتخاب شد رئیس جمهور همان گروهخاص بود به جز زمان آقای هاشمی. رئیس جمهور باید رئیس دولت برای همه افراد جامعهباشد و در این جهت حرکت کند تا مشکلات کشور حل شود و از این وضعیت رهاییپیدا کنیم. افراد زیادی در دولت نهم و دهم بودند. مناسب تر و بهتر بود کسانی که بی طرف تر هستند وعاقلانه تر عمل می کنند جذب ستاد آقای رئیسی می شدند.

خبرآنلاین: آرای آقای قالیباف به سبد رئیسی می آید؟

میرتاج الدینی: باید تحلیل و آنالیز کنیم. سبد آرای آقای قالیباف و رئیسی یک مشابهت ها وقرابت هایی به هم دارد عمده سبد آقای قالیباف نارضایتی از دولت فعلی است. بخشی ازمحرومان رضایت ندارند هیچ دولتی در دور دوم را اینقدر ضعیف ندیده بودیم که بهتکاپو بیفتد برای ماندن در دوره دوم آنقدر به تکاپو افتاده که معاون اول را هم بهکمک آورده است. آقای روحانی نتوانسته رضایت عمومی را به دست آورد. آقای خاتمی وآقای هاشمی و احمدی نژاد راحت در دوم رأی آوردند. این نشان می دهد یک نارضایتیعمومی از عملکرد دولت یازدهم است بخشی از این آرای ناراضی در سبد رأی آقای قالیبافجمع شده بود. آقای قالیباف در مناظزات موفق بود. گرچه دولتی ها می گفتند پوپولیستیاست اما دولتی ها در آخر همین حرف را زدند. و آقای روحانی گفت من سالی یک میلیونشغل ایجاد می کنم. آقای قالیباف گفت کارانه بیکاری می دهد، الان که از آقای رئیسیحمایت کرد چون گفت با همه وجود همه مطالبی که گفته حمایت خواهد کرد با این حسابپیش بینی می کنم بخش عظیمی از آرای قالیباف به رئیسی اضافه می شود.

کاظمی: دوستان اصولگرا در این چند دوره عملکرد خوبی نداشتند. ما می بینیم در سال 92کل نامزدهایی که اصولگرا بودند سرجمع آرای آنها 9 تا 11 میلیون رأی بود. البته به جز آرای آقایرضایی. اگر همین آرا باشد و ریزش نداشته باشد این دوره نیز همین محقق می شود آن دوره آرایخاکستری داشتیم که علاقه ای به رأی دادن نداشتند آقای روحانی 18 میلیون رأی آورد.در انتخابات مجلس هم چنین وضعیتی ادامه یافت و اصولگرایان در تهران سی بر هیچباختند. بنابراین در سرجمع عدد آرای اصولگرایان تغیری نمی کند این دوره نسبت به 92مشارکت عمومی بالاتر خواهد بود و در دور اول انتخابات تعیین تکلیف خواهد شد.

29214

رئیسی قالیباف کاظمی الدینی جمهور اصولگرایان میرتاج خبرآنلاین مناظره دولتی روحانی افراد عمومی عملکرد سرجمع انتخابات میلیون نداشتند اصولگرا جامعه معاون محمدرضا پرویز ادامه موتلفه هاشمی احمدی رضایت