برگزیده ها

مازندمجلس: رسانه های خارجی کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی را اقدامی در جهت ائتلاف اصولگرایان بر سر یک کاندیدای واحد خواندند.

مازندمجلس:

کناره گیری قالیباف از رقابت های ریاست جمهوری با بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی همراه بود.

آسوشیتدپرس: نامزد اصولگرایان به نفع نامزد تندرو کناره گیری کرد

نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران به نفع نامزد تندرو کناره گیری کرد،اقدامی که می تواند به نفع کسانی باشد که امیدوار هستند روحانی میانه رو در اینانتخابات شکست بخورد.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شده است،محمدباقر قالیباف، شهردار تهران تصمیم به افزایش شانس ابراهیم رئیسی تندرو گرفت واز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

در بیانیه قالیباف برای اعلام انصراف از حضور درانتخابات آمده است: از همه حامیانم می خواهم تا از تمام ظرفیت خود استفاده کنند واز برادرم ابراهیم رئیسی برای پیروزی در انتخابات حمایت کند.

تصمیم قالیباف تعداد نامزدهای شرکت کننده درانتخابات روز جمعه را به 5 نفر کاهش داد و انتظار می رود تعداد نامزدهای بیشتری درروزهای باقی مانده با هدف حمایت از نامزدهای دیگر کناره گیری کنند.

این سومین انتخاباتی بود که قالیباف در آن حضورپیدا کرد و در انتخابات های گذشته یک بار در سال 2005 در مقابل محمود احمدی نژاد تندرو و یک بار در سال 2013در مقابل روحانی میانه رو شکست خورد.

این در حالی است که بسیاری از ساکنان پایتختایران از قالیباف پس از حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو که به کشته شدن 26 نفر ازجمله 16 آتش نشان منجر شد عصبانی هستند.



رویترز: قالیباف، شهردار تهران به نفع رئیسیتندرو رقابت های ریاست جمهوری را ترک کرد

محمدباقر قالیباف، روز دوشنبه با اعلام حمایت ازابراهیم رئیسی روحانی تندرو در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه از این رقابت هاکناره گیری کرد.

قالیباف، فرمانده سابق سپاه و فرمانده پلیس یکیاز رقبای اصلی حسن روحانی به شمار می رفت که به دنبال انتخاب مجدد برای دوره دومدر این انتخابات است.

در انتخابات پیشین که 4 سال پیش برگزار شد،اقالیباف برای دومین بار در این انتخابات شرکت کرد اما تنها توانست 16.5 درصدازآراء را کسب کند. روحانی که متعهد شده بود انزوای بین المللی ایران را کاهش دهد وازادی در ایران را افزایش دهد با کسب تنها 50 درصد از آراء می تواند مانع از کشیدهشدن رای گیری به دور دوم شود.

این بار، تندروهای اصولگرا که به دنبال شکستروحانی هستند به ابراهیم رئیسی اعتماد کرده اند.


بلومبرگ: قالیباف از انتخابات ایران کناره گیریکرد تا اصولگرایان متحد شوند

تصمیم قالیباف منجر به آن شد که رقابت هایانتخابات ریاست جمهوری ایران روحانی و رئیسی دو رقیب اصلی این انتخابات شوند.

بلومبرگ می نویسد: پیروزی اصولگرایان درانتخابات ریاست جمهوری 19 می (29 اردیبهشت) منجر به ایجاد تنش در روابط تهران وواشنگتن می شود.

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوریایران از این رقابت ها کناره گیری کرد تا از ابراهیم رئیسی اصولگرا حمایت کند.تصمیمی که نظرسنجی ها نشان می دهد به طور موثری انتخابات را دو قطبی می کند.



قالیباف انتخابات ریاست روحانی جمهوری کناره رئیسی رقابت تندرو نامزد ابراهیم حمایت نامزدهای درانتخابات اصولگرایان تهران اصولگرا اعلام پیروزی بلومبرگ مقابل فرمانده دنبال تعداد میانه رویترز آسوشیتدپرس کناره‌گیری خارجی تواند بازتاب تصمیم شهردار محمدباقر دوشنبه افزایش