برگزیده ها

مازندمجلس: علی نصیریان گفت: من همیشه بعد از برجام دنبال فرصتی بودم تا محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه - را زیارت و به‌عنوان یک ایرانی، از او تشکر کنم.

مازندمجلس:


علی نصیریان - بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما - در دومین همایش «ایران فرهنگی در جهان امروز» که عصر امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد، درباره وزیر امور خارجه گفت: من مجاهدت، تلاش و جانفشانی‌های «ظریف» و تیم‌اش را درک کردم. متاسفانه بسیاری از اتفاقات این مملکت، یا نادیده گرفته می‌شود یا برای نادیده گرفتن آن تلاش می‌شود.

او با اشاره به مذاکرات با ۱+۵ ادامه داد: در میدان سیاسی با پنج - شش کشور درجه یک دنیا مواجه شدند و توفیق‌هایی را که مقدور بود، برای ملت ایران به‌دست آوردند. ایران‌زمین از گذشته‌های دور، در فراز و نشیب‌های مختلف، فرزندانی داشته که برای ملت جانفشانی کردند. آن‌ها در عصر امروز نیز حضور دارند.

نصیریان اظهار کرد:‌ ظریف، تنها نیست، اصغر فرهادی و عباس کیارستمی هستند که این مملکت را به دنیا معرفی کردند. فرهنگ فقط آثار باستانی نیست، بلکه سینما، تئاتر و موسیقی اصیل ما، جایگاه رفیعی دارد و قابل عرضه و رقابت با دیگر نقاط دنیاست، اما آن‌طور که باید و شاید از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

او با بیان این‌که فرهنگ و هنر فقط پشتیبانی مالی نیاز ندارد، گفت: این نوع مقوله‌ها، پشتیبانی معنوی نیز می‌خواهد.

وی با اشاره به برگزاری همایش «ایران فرهنگی در جهان امروز» اظهار کرد: برگزاری جلساتی با حضور شخصیت‌های مهم دولتی و گفت‌وگوی آن‌ها با اهالی فرهنگ از نظر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اقدام بسیار درستی است.

نصیریان همچنین گفت: یکی از بهترین سفیران دنیا، فرهنگ و هنر این مملکت است و هیچ‌چیز مانند موسیقی اصیل ایرانی، سینما و تئاتر ما، نمای دور از پلیدی و ترور و همچنین چهره خواستار دوستی ایران با دیگر نقاط دنیا را نشان نمی‌دهد. یک نوازنده با کمانچه در دنیا می‌چرخد و ببینید چه کار می‌کند. او با بهترین موزیسین‌های دنیا کار می‌کند، اما متاسفانه دست کم گرفته می‌شود. ما سرمایه‌های بسیاری داریم.

او در پایان صحبت‌هایش از محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه - خواست تا در زمینه اعزام گروه‌های هنری به خارج از کشور لطف و محبت کند.

فرهنگ نصیریان امروز آن‌ها تئاتر مملکت فرهنگی سینما بهترین می‌کند اظهار برگزاری همچنین پشتیبانی موسیقی نادیده همایش تیم‌اش جانفشانی‌های خارجه متاسفانه اشاره گرفته بسیاری سیاسی