برگزیده ها
استقبال 25 هزار نفری از دکتر روحانی/ بنفش روحانی در مازندران سبز شد/ سونامی رای به گفتمان اعتدال و عقلانیت در ساری + تصاویر

مازندمجلس: حضور مردم به حدی گسترده بود که دکتر روحانی ترجیح داد با همان انرژی همیشگی و بیان شیوای خود در ابتدای اظهاراتش به آن بپردازد و اینگونه از حماسه ی باشکوه قدر دانی کند: «دوباره شما مردم مازندران مثل سال ۹۲ در ساری قیام بزرگی را برپا کردید. شما با حضورتان در مسجد جامع به همه جای ایران پیام فرستادید».

مازندمجلس- مجید ساجدی فر*: سیزده و چهل و پنج دقیقه ی امروز 25 اردیبهشت، هواپیمای حامل دکتر روحانی در فرودگاه دشت ناز ساری فرو نشست و مورد استقبال مسئولان استانی و ستادی دکتر روحانی در مازندران قرار گرفت.

همانطور که پیش بینی می شد استقبال مازندرانی ها از دکتر روحانی همچون سال 92 گسترده و حماسی بود و البته باشکوهتر و منسجم تر.

سالن سید رسول حسینی مملو از مشتاقانی (بالغ بر 7 هزار نفر) بود که از ساعاتی قبل منتظر حضور دکتر روحانی بودند و علاوه بر آن تمام خیابان های منتهی به این سالن نیز مسدود شده و لبریز از جمعیت (دو و نیم تا سه برابر جمعیت داخل سالن) بود.به طوری که بازارها تعطیل شده بود.

مردم مازندران، دگرباره میزبان دکتر حسن روحانی بودند. میزبان مردی از جنس اعتدال و عقلانیت. مردی که علیرغم همه ی تخریب ها و سیاهنمایی ها، همچنان بر راه و هدف خود استوار است و با گام های محکم و امیدوار و با تکیه بر همان آرمان های پیشین، همصدا با مردم در صحنه حضور دارد و می خواهد راهی را که سال 92 با حمایت بزرگان اصلاحات آغاز کرده است در این دوره نیز ادامه دهد.

پیش از حضور دکتر روحانی در سالن، بهداد سلیمی، قهرمان المپیک 2012 لندن و رئیس ستاد ورزشکاران دکتر روحانی در اظهاراتی کوتاه از همه هواداران دکتر روحانی خواست تا روز 29 اردیبهشت ماه با به صورت 11+1 سر صندوق های اخذ رای حاضر شوند و نشان دهند از راهی که سال 92 انتخاب کردیم، پشیمان نیستیم.

ساعت 17 و لحظه ورود دکتر روحانی اوج هیجان را در سالن سید رسول شاهد بودیم و لحظه ورود دکتر روحانی با تشویق و سوتهای ممتد حضار همراه شد و پس از آن شعارهای «روحانی دوستت داریم»، «روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد»، «روحانی حمایتت می کنیم»، «وصیت هاشمی، حمایت از روحانی»، و .... در سالن طنین انداز شد.

ابتدا، مهندس نریمان (رئیس ستاد دکتر روحانی در مازندران) در سخنانی کوتاه به لبیک مازندرانی ها به گفتمان اعتدال و عقلانیت در هر دو دوره انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت:« مردم مازندران مصمم هستند با حمایت از دکتر روحانی راهی که سال 92 انتخاب کردند، ادامه دهند.

حضور مردم به حدی گسترده بود که دکتر روحانی ترجیح داد با همان انرژی همیشگی  و بیان شیوای خود در ابتدای اظهاراتش به آن بپردازد و اینگونه از حماسه ی باشکوه قدر دانی کند: «دوباره شما مردم مازندران مثل سال ۹۲ در ساری قیام بزرگی را برپا کردید. شما با حضورتان در مسجد جامع به همه جای ایران پیام فرستادید. آن روز (19 خرداد 92) گفتید ما می خواهیم اعتدال و اصلاحات پیروز شود. آن روز گفتید ما راه آزادی و آرامش را انتخاب کردیم و امروز نیز آن را تکرار کردید».

انتخاب بین قاضی و وکیل، دفاع از حقوق ایران در مجامع بین المللی، سیاهنمایی مخالفان دولت و ترساندن مردم از روی کار مجدد گفتمان اعتدال، اشاره بر اقدامات انجام شده دولت در مازندران و ادامه دادن راه هاشمی و خاتمی، از جمله مهمترین محورهای سخنرانی دکتر روحانی در جمع مردم مازندران بود که در ادامه به مهمترین آن ها به صورت خبری اشاره می کنیم:

دکتر روحانی در اظهارات خود، با بیان اینکه مردم باید بین قاضی و وکیل، یکی را انتخاب کنند، گفت: قاضی حکم صادر می کند و حکمش را ابلاغ می کند. اما وکیل از مردم دفاع می کند. بنابراین رئیس جمهور باید کسی باشد که از حقوق ملت ایران دفاع کند. آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم.

نامزد دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با بیان اینکه استان مازندران باید دروازه ارتباط ایران با شمال و شرق و غرب جهان باشد، تصریح کرد: ما معتقدیم که راه ارتباط با جهان باید از شمال ایران بگذرد. اگر می خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد به دیگران رای بدهید. اگر می خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید. تراز تجاری ما در دو دولت قبلی 30 میلیارد دلار منفی بود و دوسالی می شود که تراز تجاری ما مثبت شده است و این یعنی روز به روز صادرات بیشتر می شود.

وی، با بیان اینکه ارتباط مازندران با قلب کشور باید آسانتر شود، گفت: در جاده های هراز، چالوس و فیروزکوه قدم های مناسبی را برداشتیم. راه فیروزکوه تا چندماه دیگر به اتمام می رسد و راه هراز تا دوسال دیگر و راه چالوس تا آخر دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

دکتر روحانی، با اشاره به سیاهنمایی ها و تخریب های منتقدان و مخالفان، بیان کرد: چرا تبلیغ می کنید دین مردم به خطر افتاده و این دولت به فکر دین مردم نیست؟ حافظ دین، خود مردم هستند نه دولت! شما نه قیم دین مردم هستید نه قیم دنیای مردم. مردم راه خود را انتخاب کرده اند. اینجا سرزمین علویان است. شما غصه دنیای خودتان را بخورید. شما را به همه مقدسات، هر چه رای می خواهید به شما می دهیم، اما مقدسات مردم را رها کنید. شما آمدید در جلسات و گفتید اگر شبکه های فضای مجازی را نبندید همه مردم ایران بی دین و ضدانقلاب می شود. این قضاوت شما نسبت به ملت ایران است. اینها به دروغ می گویند این دولت اگر ادامه یابد یارانه را قطع می کنند، بعد دوباره می گویند دولت چرا یارانه را برمی گرداند، خلاصه ما چه کنیم؟ چرا به مردم دروغ می گویید؟ ما می گوییم برای زندگی محرومان فقط یارانه کافی نیست.

نامزد دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با اظهار اینکه ما راه دولت اعتدال را ادامه می دهیم، افزود: ما تفکر هاشمی رفسنجانی را ادامه می دهیم. ما تفکر سید محمد خاتمی را ادامه می دهیم. ملت ایران اجازه نمی دهد راه پیشرفت متوقف شود. ما در انتخابات پیروز خواهیم بود. ما با قدرت، با نشاط، از صبح روز جمعه همه پای صندوق آرا خواهیم رفت. دولت اعتدال و اصلاحات و اصولگرایی معتدل را تشکیل خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار معاونت رسانه و تبلیغات ستاد دکتر روحانی در مازندران، بارها سخنان دکتر روحانی به دلیل شدت تشویق ها و شعارهای حمایتی مردم متوقف شد و بسان ضرب المثل «مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد» دکتر روحانی را به ادامه اظهارات مهیج و اهداف گفتمان اعتدال و اصلاحات ترغیب می کرد و تا چند پس پس از پایان سخنرانی، رفت و آمد در خیابان های ساری مختل شده بود.

سخن پایانی اینکه باز هم سونامی رای به گفتمان اعتدال و عقلانیت در ساری به راه افتاد و بنفش روحانی در مازندران سبز شد.

*خبرنگار معاونت رسانه و تبلیغات ستاد دکتر روحانی در مازندران

تصاویر: شروین شهیدیان

سفر روحانی به مازندران و ساری 25 اردیبهشت سفر روحانی به مازندران روحاتنی در جمع مردم مازندران سالن سید رسول حسینی ساری اجتماع پرشور مردم ساری در استقبال از روحانی مجید ساجدی فر