برگزیده ها
بازتاب کناره‌گیری قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی در القدس العربی

مازندمجلس: کناره‌گیری شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های عربی از جمله «القدس العربی» بازتاب گسترده‌ای داشته است.

مازندمجلس: کناره‌گیری شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در رسانه‌های عربی از جمله «القدس العربی» بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش ایلنا، القدس العربی گزارش داد: «محمد باقر قالیباف» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از این انتخابات که قرار است روز جمعه برگزار شود، به نفع «سید ابراهیم رئیسی» کناره‌گیری کرد.

القدس العربی با درج این خبر نوشت: قالیباف امروز –دوشنبه- با کناره‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به نفع سید ابراهیم رئیسی از حامیان خود خواست به او رأی دهند.

قالیباف در این خصوص اعلام کرد: در وضعیت کنونی مهمترین مساله حفاظت از مصالح مردم، انقلاب، کشور و همچنین اتحاد نیروهای انقلابی است.

وی در ادامه افزود: از تمامی حامیان خود می‌خواهم تا برای حمایت از حجه الاسلام رئیسی به پای صندوق‌های رأی رفته و به وی رأی دهند.

با کناره‌گیری قالیباف، رقابت انتخاباتی اصلی بین ابراهیم رئیسی و مصطفی میرسلیم، دو نامزد محافظه‌کار (اصولگرا) با رئیس‌جمهوری اعتدالی ایران یعنی «حسن روحانی» است.

احتمال می‌رود «اسحاق جهانگیری» نامزد اصلاح‌طلب و معاون اول روحانی نیز به نفع وی از انتخابات کناره‌‌گیری کند.

پیش از این نیز «مصطفی هاشمی‌طبا» دیگر نامزد اصلاح‌طلب از رأی‌دهندگان خواسته بود تا به روحانی رأی دهند.

پس از کناره‌گیری قالیباف از انتخابات در واقع رقابت بین رئیسی و روحانی جدی‌تر خواهد شد.

قالیباف هنگام اعلام کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد هیچ راهی به جز مبارزه علیه اقلیت چهار درصدی که تمامی شبکه‌های اقتصادی و سیاسی در کشور را به قبضه خود درآورده‌اند، وجود ندارد.

ا

کناره‌گیری قالیباف انتخابات نامزد رئیسی العربی روحانی القدس اعلام ابراهیم ریاست‌جمهوری انتخاباتی مصطفی رقابت‌های اصلاح‌طلب رقابت تمامی بازتاب حامیان گزارش