برگزیده ها
رشد 60 درصدی پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به واحدهای اقتصادی روستایی

مازندمجلس: سنندج- ایرنا- مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید گفت: تسهیلات پرداختی این صندوق در دولت یازدهم به واحدهای اقتصادی و خدماتی روستاهای کشور 60 درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است.

مازندمجلس: اصغر نورالله زاده شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از هتل سلین شهرستان سرواباد در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا افزود: در سه سال و نیم گذشته پنج هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه های مختلف روستایی پرداخت شده که نسبت به چهار سال دوره قبل خود که حدود 2 هزار و 800 میلیارد ریال بود رشد 60 درصدی دارد.
به گفته وی صندوق کارآفرینی امید از سال 92 تغییر اساسی در رویکردهای اعطای تسهیلات انجام داده و پرداختی های خود را از طرح های فرد محور به طرح های گروهی، کارفرمایی، زنجیره های تولید و بنگاه های خرد و کوچکی که بازده بالایی در رونق اقتصادی دارند سوق داده است.
به گفته وی این صندوق با توجه به سیاست های دولت پتانسیل های هر استان را براساس ظرفیت های شهرستان ها و مناطق روستایی آن شناسایی و اولویت بندی و طرح روستای بدون بیکار را از سال 94 شروع کرده است و طی سال های 94 و 95 توانسته این طرح را در 50 روستا اجرا کند.
وی گفت: در سال 96 نیز 100 روستا برای اجرای طرح روستای بدون بیکار هدف گذاری شده تا با این طرح شعار دسترسی مناطق روستایی به منابع مالی بانک ها تحقق پیدا کند.
به گفته وی صندوق در نظر دارد با موفقیت اجرای طرح روستای بدون بیکار هدف گذاری خود از 100 روستا را به 300 روستا در سطح کشور افزایش دهد.

** استان های مرزی تسهیلات بدون کارمزد تا سقف 40 میلیارد ریال دریافت می کنند
مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه استان های مرزی و مناطق کمتر توسعه یافته در بیشترین کانون توجه طرح های این صندوق در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت قرار دارند افزود: در این برنامه متقاضیان تمامی روستاهای واجد شرایط می توانند از تسهیلات بدون کارمزد تا سقف 40 میلیارد ریالی بهره مند شوند.
به گفته نورالله زاده این برنامه ویژه روستاهای بالای 25 خانواده هستند که آنان می توانند با تشکیل تعاونی ها برای اجرای طرح های اقتصادی با محوریت صنایع کوچک کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی از این تسهیلات بهره مند شود.

** تمامی اسناد مالکیت روستایی به عنوان وثیقه در این صندوق پذیرش می شود
وی با بیان اینکه صندوق توسعه کارآفرینی امید، توسعه کشور را از طریق توسعه مناطق هدفگذاری کرده است افزود: برای تحقق این هدف تمامی اسناد مالکیت روستاییان از جمله جمله باغ، خانه، ادوات کشاورزی و خودوورهای باری و سواری، پروانه های بهره برداری چاه ها و طرح های خدماتی مشمول پذیرش به عنوان وثیقه است.
نورالله زاده گفت: با اجرای این طرح بدون شک دسترسی روستاییان به منابع مالی بیشتر شده و طرح های تولیدی خرد و کوچکی برای توسعه فعالیت های کشاورزی و اقتصادی بیشتری در مناطق اجرایی می شود.

تخصیص 40 درصد از 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مناطق روستایی
مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی کشور با اشاره به اینکه در سال جاری این صندوق پرداخت 200 هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات کم بهره را هدف گذاری کرده است افزود: 40 درصد از این میزان به متقاضیان روستایی و عمدتا به طرح های تولیدی تعلق می گیرد.
وی از وصول 103 درصد تسهیلات پرداخت شده در سال 95 خبر داد و افزود: در این مدت 100 درصد تسهیلات پرداختی و سه درصد نیز از معوقات به بانک عودت داده شده که این در نتیجه سیاست گذاری های موفق پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید بوده است.

** تخصیص 20 میلیارد ریال تسهیلات بدون کارمزد به کردستان
مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید کشور گفت: این صندوق در سال گذشته برای حمایت از طرح های اقتصادی روستایی 20 میلیارد ریال تسهیلات بدون کارمزد تخصیص داده و تا کنون بیش از 10 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی افزود: 20 میلیارد ریال از این اعتبار برای بازسازی هتل سه ستاره شادی اورامان تخصیص داده شده که تا کنون 10 میلیارد ریال آن تحقق یافته و علاوه بر آن یک میلیارد ریال تسهیلات دیگر به هتل سلین پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا این صندوق از ابتدای سال 92 تا 95 با پرداخت یک هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال 10 هزار کردستانی را تحقق بخشیده است.
این میزان تسهیلات در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست های اشتغالزایی دولت برای بهره مندی هفت هزار و 339 متقاضی واحدهای تولیدی، واحدهای کوچک و خرد در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
همچنین پرداخت 309 میلیارد برای ازدواج و طرح های ضروری 6 هزار و 144 نفر از ابتدای سال 92 تا 95 از دیگر تسهیلات پرداخت شده توسط صندوق کارآفرینی امید کردستان است.
همزمان با سفر اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور به کردستان طرح بازسازی هتل سه ستاره شادی اورامان به بهره برداری رسید.
این طرح توسط بخش خصوصی و با حمایت های غیرمشارکتی صندوق توسعه کارآفرینی امید به سبک معماری خشکه چینی و سنگی اجرا شده که دارای 19 اتاق و 80 تخت است.
نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور علاوه بر بهره برداری از این طرح، از هتل سلین که برای تجهیز خود یک میلیارد ریال از تسهیلات بدون بهره این بانک استفاده کرده بازدید کرد.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی

صندوق تسهیلات میلیارد کارآفرینی پرداخت توسعه روستایی مناطق افزود اجرای اقتصادی مدیرعامل نورالله گذاری کارمزد سیاست تخصیص روستا اینکه واحدهای برداری تمامی تولیدی کشاورزی بیکار استان برنامه روستای کردستان وثیقه اسناد خدماتی پذیرش مالکیت عنوان علاوه میزان بازسازی حمایت ستاره اورامان ابتدای تدبیر روستاییان یافته پرداختی کوچکی دارند گذشته ایرنا بازدید شهرستان خبرنگار دسترسی منابع متقاضیان روستاهای توانند مقاومتی اقتصاد درصدی اشاره راستای صنایع