برگزیده ها
حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیروی از رهبری و آرمان های امام (ره) است

مازندمجلس: تهران-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت : حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع ضمن تجدید بیعت با آرمان های مقدس امام خمینی (ره)، پیروی از رهبر معظم انقلاب محسوب می شود .

مازندمجلس: « مهدی کرباسیان » روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) در دانشکده متالورژی دانشگاه تهران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی به دقت رویدادهای کشورمان را مورد ارزیابی قرار می دهند و موضوع انتخابات ریاست جمهوری و میزان مشارکت مردم در آن اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: مردم ایران از سال 1358 بارها در آزمون انتخابات مختلف شرکت کردند و در هر نوبت با سربلندی از آن بیرون آمدند، و انتخابات ریاست جمهوری 1396 آزمونی دیگری است که مشارکت همه جانبه از شهری و روستایی، خرد و کلان را میطلبد.
رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو اضافه کرد: مردم ایران نیک می دانند که فرصت ها را نباید از دست داد، زیرا بیشترین ضربه به ملت ها، در نقاط مختلف جهان ناشی از بی اعتنایی به تصمیم گیری هایی است که منافع آن به عموم جامعه مربوط می شود، بنابراین نباید از این موضوع غفلت کرد و مشارکت همگانی نیاز است .
کرباسیان گفت: امسال به عنوان نخستین سال برنامه پنج ساله ششم توسعه است که به ثمر رساندن اهداف پیش بینی شده در آن در چارچوب سند چشم انداز ( 1404 ) اهمیت بسزایی دارد، بنابراین مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری برای پشتوانه سازی و حمایت از دولت دوازدهم موضوعی جدی است .
وی یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی، مردم در انتخاب ها هیچ نقشی نداشتند، بنابراین مجالس فرمایشی هم فهرست افراد خود را از دربار می گرفتند، اما انقلاب اسلامی مردم را به این باور رساند که خودشان برای آینده باید تصمیم بگیرند، نخست نوع حکومت را برگزیدند که جمهوری اسلامی بود و بعد در تمامی زمینه ها، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، همه و همه مردم حرف اول و آخر را زدند.
کرباسیان خاطرنشان کرد: اهمیت مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری برکسی پوشیده نیست و مردم بدرستی مسیر خود را شناخته اند و برای حرکت در چارچوب آرمانهای نظام مقدس اسلامی در صحنه حاضر خواهند شد و از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که مردم در روز 29 اردیبهشت ماه شور و شعور خود را به نمایش خواهند گذاشت .
به گزارش ایرنا، علی اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور، به تازگی اعلام کرد: تعداد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت امسال 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر است که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر آنان رای اولی محسوب می شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 1559 **1579** مصاحبه: حسین عضدی فسا** انتشار: مرضیه فاتحی

جمهوری انتخابات اسلامی ریاست مشارکت ایرنا بنابراین اهمیت کرباسیان امسال چارچوب انقلاب اقتصادی میلیون اردیبهشت خواهند مختلف توسعه تهران دانشگاه ایمیدرو رهبری نباید موضوع تصمیم