برگزیده ها
راه‌اندازی خط ثابت گردشگری ریلی تهران-سوادکوه/ سامانه جامع مسافری راه‌اندازی می‌شود

مازندمجلس: قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی خط ثابت گردشگری ریلی تهران-سوادکوه و راه‌اندازی سامانه جامع مسافری راه‌آهن خبرداد.

مازندمجلس:، مهدی خدایی بعدازظهر امروز پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی از رونمایی خط ثابت گردشگری تهران-سوادکوه خبرداد و گفت: در دنیا، گردشگری‌های ریلی مورد اقبال گردشگران است و شامل گردشگری طولانی‌مدت مثلاً بین یک تا 2 هفته در قالب تور یا گردشگری‌های کوتاه مدت ریلی است.

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن افزود: پیش از این برای مقصد ایران از مبداء کشورهای مختلف اروپایی و غیره درخواست‌هایی برای راه‌اندازی خطوط ریلی گردشگری انجام شد اما به تازگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در مسیرهای داخلی هم تورهای ریلی راه‌اندازی شود.

خدایی ادامه داد: نوروز سال 96 در محور خوزستان قطار گردشگری راه‌اندازی کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و درخواست مسافران و گردشگران این بود که چنین تورهای ریلی در داخل کشور افزایش یابد.

وی بیان کرد: امروز در نمایشگاه بین‌المللی راه‌آهن از خط ثابت گردشگری تهران-سوادکوه رونمایی کردیم که این خط در پایان هر هفته راه‌اندازی می‌شود و مسافران می‌توانند از زیبایی‌های این مسیر ریلی و مقصد در قالب قطار گردشگری استفاده کنند و سپس به تهران بازگردند.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه جامع مسافری اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در کشور سامانه جامع مسافری راه‌اندازی شد.

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن امکان مشاهده وضعیت قطار از نظر کیفیت و خدمات را یکی از ویژگی‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: قابلیت پیگیری هر یک از قطارهای مسافری امکان مشاهده همه دستورالعمل‌های حوزه مسافری و ذخیره‌سازی آنها در کامپیوتر شخصی امکان مشاهده وضعیت همه مأموران قطارهای مسافری و امکان ارتباط با سیستم فروش بلیت قطار را از دیگر ویژگی‌های سامانه جامع مسافری راه‌آهن عنوان کرد.

خدایی ادامه داد: مسافران می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی www.pcs.rai.ir مشاهده کنند.

خدایی همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع آژانس‌ها توسط راه‌آهن خبرداد و گفت: اعلام اخبار و رویدادها در زمینه صنعت ریلی، ثبت‌نام اولیه جهت اخذ نمایندگی فروش بلیت قطار از ویژگی‌های این سامانه جامع است.

راه‌اندازی سامانه مسافری گردشگری راه‌آهن مشاهده امکان خدایی تهران مدیرعامل سوادکوه مسافران ویژگی‌های می‌توانند همچنین وضعیت قطارهای عنوان خبرداد بین‌المللی نمایشگاه امروز رونمایی گردشگری‌های ادامه تورهای گردشگران کردیم