برگزیده ها
جذب گردشگر راهکار جدی ایجاد اشتغال در کشور است/ سوء مدیریت شهری عامل بروز معلولیت ها

مازندمجلس: تهران- ایرنا- یک فعال اقتصادی معتقد است با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرهای کشور می توان ایجاد اشتغال کرد و یکی از این ظرفیت ها جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «کاظم رضایی» روز چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه زمینه های مختلفی برای ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد، گفت: یکی از راه های ایجاد اشتغال جذب گردشگر است و با ورود هر گردشگر به کشور می توان ده ها شغل ایجاد کرد.
وی اظهارداشت: بسیاری از شهرهای کشورمان این ظرفیت را دارند که به قطب گردشگری تبدیل شوند و برای نمونه شهر تهران دارای جاذبه های گردشگری فراوان از جمله موزه های تاریخی و هنری بسیار است.
این فعال اقتصادی گسترش صنعت صنایع دستی را برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی مورد توجه قرار داد و گفت: صنایع دستی کشور پتانسیل صادرات به خارج از مرزهای کشور دارند و ما می توانیم با برندسازی، صنایع دستی با ارزش هر شهر را صادر کنیم.
رضایی که در سن دو سالگی به دلیل سهل انگاری پزشکان دچار عارضه حرکتی شده است، یکی از مهم ترین دلایل معلولیت در شهرها را مدیریت اشتباه شهری می داند که باعث می شود آسیب های جبران ناپذیری به افراد وارد شود و آنها مجبور شوند تا آخر عمر با این نقصان زندگی کنند.
این فعال اقتصادی که با وجود معلولیت توانسته است به سطح مطلوبی علمی و پژوهشی دست یابد، افزود: یکی از مدیریت های اشتباه شهری نصب پل های عابر پیاده بدون کار کارشناسی و مکان یابی است که باعث شده است عابران پیاده در بسیاری از موارد از این پل ها استفاده نکنند و برای تردد از عرض خیابان رد شوند و همین امر زمینه بروز آسیب های جبران ناپذیری برای افراد فراهم کرده است.
وی درباره طرحش که به بسیاری از شهرداری های کشور برای ساخت پل های عابر پیاده کارآمدتر ارایه شده است ، گفت: این طرح با استقبال خوبی مواجه شد و هزینه این طرح پیشنهادی حدود 20 میلیارد ریال( 2 میلیارد تومان)است که با وجود هزینه بالا نقش موثری در اشتغالزایی دارد.
کاظمی درباره طرح پیشنهادی اش گفت: در این طرح سه راهرو در نظر گرفته شده که یک راهرو مربوط به عبور و مرور افراد است و در دو راهروی دیگر 31 غرفه به ابعاد یک و نیم در سه متر برای عرضه صنایع دستی مخصوص هر شهر تعبیه شده تا در اختیار متقاضیان قرار داده شود.
وی تاکید کرد: این غرفه ها را می توان در اختیار افرادی که توانایی خرید و یا اجاره مکانی برای فروش محصولات خود ندارند، قرار داد.
رضایی با بیان اینکه مدیریت اشتباه شهری باعث بسیاری از معلولیت ها برای شهروندان می شود، افزود: با ساخت این پل ها علاوه بر ایجاد جذابیت برای استفاده عابرین پیاده از آنها، می توان ده ها شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.
این فعال اقتصادی تاکید کرد: برای توسعه و بهبود شهرها ضروری است متخصصاین در حوزه های مختلف گرد هم آیند و با آسیب شناسی مسائل شهری و ارائه راهکارهای عملیاتی مناسب به شورای شهر زمینه بروز بسیاری از مشکلات را در شهرها کاهش دهند.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری بارها بر توسعه صنعت گردشگری در کشور برای ایجاد اشتغال تاکید کرده و گفته است: تحول در بخش گردشگری یکی از راه‌های سریع اشتغال‌زایی در کشور است و گردشگری حلال در ایران می‌تواند به یک برند در سطح جهانی تبدیل شود.
رئیس جمهوری گردشگری را یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور می داند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9132**1561**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش ** انتشار:مژگان توانا

ایجاد اقتصادی گردشگری اشتغال بسیاری پیاده صنایع مدیریت معلولیت گردشگر شهرها اشتباه افراد تاکید ایرنا رضایی توسعه زمینه پیشنهادی هزینه اختیار جمهوری درباره راهرو میلیارد ناپذیری دارند گزارش اینکه تبدیل جبران افزود خبرنگار استفاده