برگزیده ها
اجرای 220 پروژه عمرانی در شهرک های مازندران در دولت تدبیر

اختصاصی مازندمجلس: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران، با بیان اینکه استان مازندران در طرح رونق اقتصادی که دولت در سال گذشته اجرا کرده است موفق به کسب رتبه نخست شد و بیش از 104 درصد جذب کرد، گفت: در بخش صنعت 180میلیارد تومان آن را واحد هایی دریافت کردند که در شهرک ها ساکن بودند

مازندمجلس: سید مصطفی موسوی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اتفاقات بزرگی در حوزه شهرک ها روی داده است، افزود: بیش از 220 پروژه عمرانی با اعتبار بالای 30 میلیارد تومان در شهرک های استان اجرا شد.

 وی، با اشاره به گازرسانی هفت شهرک، اظهار کرد: در حال حاضر 93 درصد واحدهای به بهره برداری رسیده ی ما به گاز وصل هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مجموعا شش تصفیه خانه ساخته و بازسازی شد.

موسوی، با بیان اینکه مهم ترین اتفاق حوزه مازندران اضافه شدن یکهزار و 53 هکتار به اراضی مفید شهرک های استان بوده است، گفت: این اتفاق مانند یک معجزه است البته این آمار زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم بعد از انقلاب و در عمر شهرک های صنعتی استان، 39 شهرک به مساحت یکهزار و 923هکتار در مازندران وجود داشت که در سفر اخیر دکتر روحانی به استان، یکهزار و53 هکتار دیگر افتتاح شد و این نشان دهنده اضافه شدن 60 درصدی مساحت شهرک های استان است که این کار بن بست صنعتی استان را تا 15 سال آینده رفع می کند.

وی، درباره مجوزهای ساخت و بهره برداری های شهرک های صنفی افزود:  نخستین شهرک صنفی غیردولتی در استان مازندران و در کل کشور شهرک تخصصی برنج هست که مجوز آن را صادر کردیم و برای اولین بار مجوز شهرک رامسر را به عنوان شهرک صنعتی تخصصی صنایع دستی و گردشگری اخذ کردیم. همچنین برای بیش از 380 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با وجود فشارهای زیاد پروانه ساخت گرفتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران، با بیان اینکه استان مازندران در طرح رونق اقتصادی که دولت در سال گذشته اجرا کرده است موفق به کسب رتبه نخست شد و بیش از 104 درصد جذب کرد، گفت: در بخش صنعت  180میلیارد تومان آن را واحد هایی دریافت کردند که در شهرک ها ساکن بودند.

موسوی، با بیان اینکه از آغاز سفر دکتر روحانی در مهرماه 94 به مازندران تمام توان خود را برای دریافت زمین هزار هکتاری بهشهر بکار گرفته ایم، عنوان کرد: در این رابطه به آقای وزیر و آقای شریعتمداری معاون استاندار نامه نگاری کردیم. بارها به پستی و بلندی های زیادی برخورد کردیم ولی ناامید نشده ایم ضمن اینکه نباید از تلاش آقای استاندار به راحتی بگذریم. با صحبت هایی که با استاندار انجام داده ایم قرار براین شد تا این پروژه در همین دولت به پایان برسد چرا که این یک اقدام بسیار بزرگ در مازندران به شمار می آید و به یاری خدا با سفر اخیر دکتر روحانی این پروژه افتتاح شد.

موسوی با بیان اینکه متوسط مساحت شهرک های استان زیر 50 هکتار است، گفت: 35 هکتار زمین شهرک ها، صنعتی است و بقیه آن مشتقات آن هست که می توانیم در آن سرمایه گذار مستقر کنیم. با تحقیقات و برنامه ریزی هایی که انجام دادیم بهترین مکان برای انجام این کار شرق استان بود و درصدد این هستیم که این مقدار زمین را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران، درباره وضعیت های تصفیه خانه های استان اظهارکرد: در حال حاضر دو تصفیه خانه بزرگ در استان با سرمایه گذاری نزدیک به هفت ونیم میلیارد تومان شده است و به بهره برداری رسید همچنین ظرفیت آن 1500متر مکعب در روز است که بزرگ ترین تصفیه خانه استان است و آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه شهرک جویبار با750متر معکب، به رقم تمام محدودیت منابع که دولت با آن مواجه بود به افتتاح رسید همچنین سال گذشته تصفیه خانه سلمان شهر نوشهر بازسازی شد و تصفیه خانه تنکابن هم افتتاح شد همچنین تصیفه خانه شهرک چمستان را ضمن  بازسازی ونوسازی حدود450متر مکعب دیگر به آن اضافه کردیم. درحال حاضر هم شهرک محمودآباد و بهشهر در دست ساخت است. در زمینه زیست محیطی هم با توجه به محیط زیست حساس استان همت و تلاش بسیاری انجام شده است. ضمن اینکه با همکاری اداره کل گردشگری استان  در حال توسعه خوشه صنایع دستی و گردشگری در غرب استان هستیم چرا که وضعیت غرب استان خوشه صنعتی است.

موسوی، وجود شهرک های صنفی را یکی از مزیت های مازندران دانست و تصریح کرد: اکنون در بهشهر صنف های آهن فروشان و در و پنجره سازان  در حال انتفال به شهرک مورد نظر هستند. مجوز صنف شهرک برنج و بنکداران در آمل هم صادر شد. در شهر بابل به دنبال زمین هستیم تا 12 اتحادیه را به آنجا انتقال دهیم. در بابلسر هم مذاکرات با اتحادیه ها انجام شد اما چون محدودیت زمین وجود دارد در حال حاضر فقط امکان جابه جایی یکی دو صنف هست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران، بیان کرد: نقطه قوت شهرک صنفی در این است که تمام صنوف در یک مکان قرارمی گیرند. با این کار از آلودگی صوتی و آلاینده ها کاسته می شود و اصناف می توانند به خودشان نیز بهتر سرویس دهی کنند.

وی در پایان گفت: الویت های ما برای ساخت اصناف باتوجه به شرایط منطقه تعیین می شود به عنوان مثال در بابلسر بحث ساخت شهرک صنفی مبل در اولویت هست و در آمل اصناف بنکداران و برنج ارجعیت دارد در بابل و دیگر شهرها نیز به همین شکل عمل خواهیم کرد.

اجرای 220 پروژه عمرانی در شهرک های مازندران در دولت تدبیر سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران شهرک های صنعتی مازندران