برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- یک متخصص طب سنتی توضیحاتی را در رابطه با غذاهایی که سبب افزایش آلرژی‌های فصلی می‌شوند مطرح کرد.

مازندمجلس:  کاهو سکنجبین محمود شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: یکی از نشان‌های فصل بهار، آلرژی‌های فصلی است و این آلرژی‌ها زمان گرده افشانی گل‌ها به سراغ برخی افراد می‌روند. 
وی افزود: در بیشتر مواقع، آلرژی‌های فصلی با عطسه‌های پیاپی، سرفه و یا آبریزش بینی همراه هستند. 
این متخصص طب سنتی با اشاره به بهره گیری شهروندان از داروهای شیمیایی برای کنترل عوارض ناشی از آلرژی اظهارکرد: در بیشتر مواقع شاهد هستیم که افراد درگیر با آلرژی از داروهای شیمیایی برای درمان و کنترل عوارض ناشی از آلرژی خود استفاده می‌کنند این در حالی است که به راحتی می‌توان با طب سنتی آلرژی را کنترل کرد. 
شریف زاده با اشاره به تاثیرگذارترین نوشیدنی برای افرادی که دارای آلرژی هستند تصریح کرد: آب سیب تاثیرگذار‌ترین نوشیدنی در کنترل آلرژی است و افراد برای خوردن میان وعده نیز می‌توانند کاهو سکنجبین را انتخاب کنند. 
وی تاکید کرد: مصرف مواد غذایی بسیار شیرین، غذاهای سرخ شده و همچنین غذاهای چرب سبب افزایش آلرژی می‌شود. 
این متخصص طب سنتی در خصوص سبزیجات مفید برای افراد مبتلا به آلرژی فصلی اظهارکرد: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کاهو و به‌طور کلی سبزیجات و غذاهای حاوی فیبر در کنترل آلرژی نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کنند. 
آلرژی کنترل غذاهای افراد آلرژی‌های عوارض اظهارکرد نوشیدنی سبزیجات شیمیایی متخصص بیشتر سکنجبین مواقع خوردن اشاره داروهای