برگزیده ها
همه ۷ فروند هواپیمای نو را نقدی خریدیم/ مناقصه جذب فاینانسر را به زودی برگزاری می‌کنیم

مازندمجلس: مدیرعامل ایران‌ایر گفت: ۳ فروند هوایپیمای ایرباس و ۴ فروند ATR که وارد ناوگان هوایی کشور شد از مصوبه ۳۳۰ میلیون دلاری هما به صورت نقد خریداری شده است و پس از اخذ فاینانسر این پول‌ به عنوان پیش‌پرداخت لحاظ می‌شود.

مازندمجلس:، فرهاد پرورش امروز در نشست خبری حاشیه ورود 4 فروند هواپیمای ATR به ناوگان ایران‌ایر رخ داد، اظهارداشت: پس از گشایش‌هایی که از طریق برجام رخ داد، مذاکره‌هایی برای خرید هواپیماهای نو را آغاز کردیم.

وی افزود: به دلیل وجود فرودگاه‌های کوچک در مناطق محروم و مناطقی که هواپیمای مناسب در آن برای پرواز نداشتیم، خرید ATRهای 70 نفره را در دستور کار قرار دادیم و پس از 15 ماه مذاکره قرارداد به نتیجه رسید و روز گذشته 4 فروند از این ATRها را همزمان در فرودگاه تولوز فرانسه تحویل گرفتیم.

پرورش گفت که هواپیماهای ATR در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: سرعت این هواپیماها حدود 600 کیلومتر، سقف پروازی آنها حدود 25 هزار پا و مسیر پروازی آن 1530 کیلومتر با ظرفیت 70 نفر است.

پرورش بیان کرد: پیش‌بینی خرید قطعات به صورت مستقیم و بی‌واسطه برای این ATRها را هم انجام داده و با پرواز همین 4 فروند هواپیما هم تعداد زیادی قطعات هواپیما که از کارخانه سازنده مستقیماً خریداری کرده بودیم، به تهران آوردیم.

ادامه دارد...

 

فروند هواپیمای پرورش کیلومتر پروازی قطعات هواپیما ATRها محروم هواپیماهای مناطق ایران‌ایر پرواز