برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایسنا نوشت: معاون اول رییس‌جمهور گفت: پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاح‌طلبی پیروز شده است.

مازندمجلس:اسحاق جهانگیری در جمع اصلاح طلبان حامی روحانی که در استادیوم پنج مرداد اراک برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان مرکزی به افتخارات و خدمات این استان اشاره کرد و افزود: این استان بزرگان تاریخ‌سازی همچون امیرکبیر، قائم مقام فراهانی و امام راحل را در دامان خود پرورانده است.

وی اظهار کرد: امیرکبیر شخصیتی است که ما به عنوان جریان اصلاح طلبی مفتخر هستیم که می‌خواهیم راه توسعه ایران مدرن و پیشرفته را آنچنان که او طی کرد باز کرده و ادامه دهیم.

جهانگیری با بیان اینکه امام راحل نیز در عصری در دنیا تاریخ ساز شد که همگان گمان می بردند همه راهها به بن بست ختم شده و هیچکس گمان نمی برد که کسی بتواند راهی جدید را بگشاید، افزود: علاوه بر بزرگان و نخبگانی که این استان به کشور و دنیا عرضه کرده است، قلب صنعت ایران نیز در این استان می تپد و نقش این استان در حوزه کشاورزی نیز مثال زدنی است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما در دو روز آینده باید یکی از سرنوشت سازترین روزهای تاریخ ایران را رقم بزنیم.

جهانگیری افزود: اگر تجربه ۸ سال قبل نبود شاید انتخابات این دوره ریاست جمهوری اینچنین حساس نبود و اینگونه در این خصوص احساس مسئولیت نمی کردیم.

وی اظهار کرد: در آن ۸ سال در حوزه سیاست داخلی نیروهای انقلاب را رودرروی یکدیگر قرار دادند و بزرگان نظام را منزوی کردند. آنها جریان قدرتمند اصلاحات را در شرایطی قرار دادند که برخی از گفتن این موضوع که اصلاح طلب هستند واهمه داشتند.

وی اظهار کرد: آنها با اقتصاد ایران به گونه ای رفتار کردند که کسی تصورش را هم نمی کرد.

جهانگیری اظهار کرد: در مناظره ها دعوت به صلح و آزادی و مدارا می کردند و مدعی بودند که زنان باید در مدیریت کشور نقش داشته باشند، در حالی که آنها همان کسانی بودند که موضوع تفکیک جنسیتی را مطرح کردند و مطبوعات را به صورت فله ای می بستند.

وی با بیان اینکه پیام مناظره ها این بود که گفتمان اصلاح طلبی پیروز شده است، گفت: همه افراد با هر سابقه ای که داشتند می دانستند که آرمان هایی که در این گفتمان مطرح می‌شود، آرمان های ملت ایران است پس آنها را تکرار می کردند.

جهانگیری با بیان اینکه در بخش اقتصاد آسیب بسیار دیده ایم، افزود: در دورانی که ایران در تحریم به سر می برد در اوپک موضوع برداشته شدن سهمیه ها در تولید نفت را مطرح و تصویب کردند و با وجود تحریم ها تولید نفت ایران به یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: پس از لغو تحریم ها نیز کشورهای منطقه جلسه گذاشته و تصمیماتی گرفتند که براساس آن در واقع مردم ایران که تا آن زمان توسط غرب تحریم شده بودند و نمی توانستند نفت تولیدی خود را صادر کنند حال باید خودشان را تحریم می کردند.

جهانگیری اظهار کرد: ولی ما ایستادیم و یکبار دیگر قدرت دیپلماسی ایران پس از برجام به رخ کشورهای منطقه و دنیا کشیده شد و گفتیم تا زمانی که به فروش قبل از تحریم ها بازنگردیم هیچ توافقی را امضا نمی کنیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم که به فروش به میزان قبل از تحریم و بیش از آن دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه آنها در این بخش با اقتصاد ایران بد کردند، افزود: ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه کردند بدون اینکه حتی یک شغل ایجاد کنند و در عین حال علیرغم صرف چنین هزینه هنگفتی سفره مردم نیز کوچکتر و معیشت مردم سخت تر شد. مردم دارو پیدا نمی کردند و دارایی ملت ایران به یک سوم کاهش پیدا کرد.

جهانگیری تصریح کرد: اگر دشمنان می خواستند به گونه ای برنامه ریزی کنند که به ملت ایران آسیب بزنند، بی گمان بهتر از این نمی توانستند اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه به فضل الهی در سیاست خارجی نیز در تمام زمینه ها موفقیت کسب شد و امروز در فضای بین المللی کشورها برای همکاری با ایران با یکدیگر سبقت می گیرند، افزود: آمریکا بعد از انقلاب فروش هواپیما به ایران را تعطیل کرد، اما اخیرا شرکت بوئینگ با یک شرکت ایرانی قرارداد فروش هواپیما منعقد کرده و اصرار می کردند که چرا این قرارداد را خبری نمی کنید.

وی با بیان اینکه شرکت ایرانی گفته بود ما نگرانیم که در صورت خبری شدن این موضوع، شما آن را تکذیب کنید، افزود: آنها در پاسخ عنوان کرده بودند که دولت ترامپ به دنبال انجام این کار است چراکه می داند ایران قلب منطقه است.

جهانگیری تاکید کرد: همه کشورها می دانند که مردم ایران ملتی تمدن ساز و بزرگ هستند و همه می خواهند با چنین مردمی ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه دولت گذشته مردم ایران را تحقیر کرده و کاری کردند که عده ای در دنیا به ایرانیان زور بگویند، افزود: امروز همگان در سطح بین المللی می دانند در منطقه ناامن خاورمیانه قلب امن منطقه ایران است. آنان به خوبی می دانند که تنها کشوری که در این منطقه از ثبات برخوردار است ایران است و کسی که می تواند این منطقه را متحول کند جوانان ایرانی هستند.

وی اظهار کرد: برنامه خوبی برای دولت دوازدهم تهیه شده و شما جوانان تحصیلکرده سرمایه اصلی آن هستید و دولت با پشتیبانی شما می تواند اقتصاد را به صورت کامل متحول کند.

وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم زندگی مردم را به صورت آبرومندانه متحول کنیم، شغل فراوان ایجاد کنیم و میلیاردها دلار در این کشور سرمایه گذاری کنیم.

جهانگیری از جوانان خواست که خود را برای کارهای بزرگ آماده کنند و افزود: جوان تحصیلکرده ایرانی باید ریسک پذیر و کارآفرین بوده و کارهای بزرگی برای کشورش به انجام برساند.

وی با بیان اینکه می توانیم در دولت دوازدهم در مسائل سیاسی به همت شما جوانان و تدبیر رهبری همه دغدغه های ملت را برطرف کنیم، اظهار کرد: سید محمد خاتمی نیز حتما به صحنه خواهد آمد.

جهانگیری همچنین روحانی را مدیر روزهای سخت و شخصیت بزرگی دانست که مرد میدان های دشوار است و آنجا که دیگران جرات تصمیم گیری ندارند به میدان می آید و تصمیم های سخت می گیرد.

وی با بیان اینکه به روحانی اعتماد کرده و با اطمینان از او دفاع کنید، افزود: در ۲۹ اردیبهشت حماسه تاریخی دیگری در ایران رقم خواهد خورد.

جهانگیری از جوانان خواست در این دو روز باقی مانده تا انتخابات در روستاها و شهرهای کوچک حاضر شده و در مقابل اقدام آنان که می خواهند با دروغ مردم را فریب دهند عمل کرده و با گفتگوی با مردم از موفقیت این افراد جلوگیری کنید.

23214

جهانگیری افزود اینکه اظهار منطقه تحریم استان جوانان اقتصاد موضوع اصلاح ایرانی دانند انتخابات متحول امروز روحانی بزرگان ادامه کشورها بزرگی موفقیت تصمیم برنامه اقدام هواپیما میدان المللی خواهند تحصیلکرده سرمایه توانیم کارهای دوازدهم خواست تواند ایجاد قرارداد افراد عنوان جریان تاریخ همگان امیرکبیر اشاره اردیبهشت حماسه تاریخی دیگری روزهای سیاست آرمان تولید کشورهای توانستند گفتمان مناظره انقلاب یکدیگر دادند داشتند هزینه