برگزیده ها
مازندمجلس: خبرگزاری رویترز از «تقلاهای ضد ایران» مقام‌های عربستان برای استفاده از سفر رییس جمهور آمریکا به این کشور خبر داد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در حالی قرار است روز شنبه با مقام‌های ارشد عربستان در ریاض دیدار کند که احتمالا می‌تواند انتظار برخورد گرمتری را از سوی مقام‌های عربستان به نسبت رفتار آن‌ها با «باراک اوباما» رییس جمهور قبلی آمریکا داشته باشد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» اوباما از دید عربستان مواضع نرمی در قبال ایران اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، عربستان در پی حصول اطمینان از این است که دولت ترامپ به طور قابل توجهی لحن خشن‌تر در قبال ایران را تداوم بخشیده و فشار بر این کشور را ادامه می‌دهد و این را هم در لفظ و هم در عمل نشان می‌دهد تا فعالیت‌های ایران در منطقه که به زعم ریاض بی‌ثبات کننده است، متوقف شود.

یک مقام ارشد دولت سعودی به رویترز گفت: «دیدار ترامپ از عربستان پیامی واضح مبنی بر این است که آمریکا در کنار نزدیکترین متحدان خود در منطقه ایستاده و آن‌ها نیز آمریکا را رها نمی‌‌کنند.»

این مقام  ارشد سعودی با اشاره به دیدگاه کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره اقدام های ایران در منطقه از طریق عوامل نیابتی به ویژه در سوریه، عراق، بحرین و یمن افزود: «این دولت نقش مشخصی به خود گرفته و می‌گوید که یک لحظه صبر کنید... ایران فعال است.»
 
عربستان آمریکا ترامپ منطقه جمهور رویترز مقام‌های می‌دهد سعودی اوباما گزارش خبرگزاری دیدار آن‌ها