برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سند ۲۰۳۰ هیچ‌گونه الزامی برای کشور ندارد چه ضرورتی داشت وقتی سند اصلی و مصوبه مربوط به آموزش و پرورش روی زمین مانده ، چنین سندی را امضا کنید؟

محسن کوهکن ریزی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بعد از مدتی آقایان دولت گفتند سند 2030 پیمان نامه‌ای نیست که برای ما الزام آور باشد، پس چرا به جای آن آنچه در داخل تصویب کردیم و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت آموزش و پرورش که مربوط به حدود 12 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون فرهنگی است روی زمین ماند و به جای آن چنین سندی را امضا کردید؟

وی با بیان اینکه پس از برخورد صریح رهبر معظم انقلاب با امضای این سند، آقایان گفتند این سند الزام‌آور نیست و ما در حال جمع‌بندی اطلاعاتی در این زمینه برای ارائه به رهبری هستیم، افزود: صداقت اقتضا می‌کرد اعلام کنند اشتباه کردیم، بی‌دقتی کردیم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سند 2030 غافلگیرانه نبود و کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس از قبل در جریان آن بود، خاطرنشان کرد: از طرف این کمیسیون به آقایان تذکر هم داده شده بود اما گاهی حرف‌هایی می‌زنند که به نظر عوام‌فریبی است.

وی افزود: ما می‌گوییم کجای این سند نوشته بسیج نباید در مدارس باشد؟! سندی که یونسکو می‌نویسد اسم بسیج در آن نوشته نمی‌شود، آنها زرنگ‌تر از این حرف‌ها هستند، یونسکو خشونت را آموزش‌های نظامی می‌داند اما شما می‌گویید دانش آموز تا چنین سالی از هرگونه آموزشی که منجر به خشونت شود بازداشته شوند، یا تا چنین سالی زبان مادری خودشان را باید بیاموزند و نه هیچ زبان دیگری را، خب این مسئله کلی است.

کوهکن تصریح کرد: شما وقتی این سند را می‌خواهید در ایران تطبیق دهید و اجرا کنید معنی‌اش این است که تا آن سال در مدارستان آموزش قرآن نباید بدهید چون قرآن به زبان عربی است و طبق آن سند یک زبان غیرمادری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به یکی از برنامه‌هایی که وزیر آموزش و پرورش به مجلس ارائه کرد سند 2030 و مکتوب آن هم موجود است پس چرا می‌گویید ما ارائه نکردیم، گفت: ما نمایندگان مجلس که در جریان این اقدام اشتباه دولت هستیم به بی‌صداقتی آنها پی برده‌ایم و اعتمادمان از آنها سلب شده است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیرخواهان کشور و آنهایی که آینده و فرزندان ایران و فرهنگ این مملکت برایشان مهم است در مورد عواقب سند 2030 به شما دولتمردان تذکر دادند اما گوش نکردید، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم با این اقدام دولت برخورد جدی کردند، ایشان در جلسات خصوصی با مسئولان به ویژه در مسائل مربوط به مردم با مسئولان قاطعانه و بدون تعارف صحبت و برخورد می‌کنند، اما ببینید کار به کجا کشیده شد که رهبر معظم انقلاب این مسئله را علنی و آشکار بیان کردند.

وی گفت: اگر این دولت با رأی مردم بازهم روی کار آمد امیدواریم دست کم با حساسیت بیشتری این گونه مسائل را پیگیری و اصلاح کند و دیگر باعث مسئله‌سازی در نظام تربیتی کشورمان نشود.
آموزش اینکه نماینده لنجان پرورش آقایان کردیم انقلاب ارائه برخورد مربوط شورای شهرستان اسلامی یونسکو نباید نوشته خشونت مسائل می‌گویید اقدام جریان مسئله مسئولان اشتباه نمایندگان میلیون گفتند کوهکن دولتمردان بی‌صداقتی اشاره افزود هستیم کمیسیون