برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص اقدام متقابل علیه برخی افراد و نهادهای آمریکایی بیانیه‌ای منتشر کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز در متن این بیانیه آمده است:

«امروز دولت جدید آمریکا در اجرای تعهدات برجامی آن کشور اقدام به تمدید اسقاطیه تحریم های کنگره آمریکا نموده و بدین ترتیب به توقف اجرای این تحریم ها ادامه داد.

همزمان همان‌گونه که باتوجه به عملکرد دولت جدید آمریکا پیش‌بینی می‌شد، این دولت برای کمرنگ کردن تبعات مثبت اجرای این تعهد برجامی خود،  اقدام به فضاسازی منفی و اعمال فشارهای جانبی با صدور همزمان گزارش به کنگره پیرامون اتهامات واهی و بی اساس در سایر حوزه ها و نیز اضافه کردن نام تعدادی از افراد و شرکت های ایرانی به فهرست تحریم های موشکی نمود.

جمهوری اسلامی ایران سوءنیت دولت آمریکا در تلاش برای کاهش آثار مثبت اجرای تعهدات برجامی آن کشور با افزودن افراد حقیقی و حقوقی به فهرست تحریم های فرامرزی یکجانبه و غیرقانونی آن کشور را محکوم نموده و آن را  غیرقابل قبول و مغایر با موازین حقوق بین الملل می داند.

جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده ضمن تاکید بر حق مسلم و قانونی خود برای ارتقاء توانمندی های دفاعی کشور، تصریح می نماید که به منظور حفظ و حراست از حاکمیت، استقلال سیاسی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، برنامه موشکی خود را که هیچگونه مغایرتی با تعهدات بین المللی ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد، با قوت و اقتدار و براساس برنامه ریزی خود ادامه خواهد داد.
 
وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان عمل متقابل،  در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و  در پاسخ به اقدام غیرقانونی دولت آمریکا، پیرو بیانیه مورخ ۱۵ بهمن ماه ١٣۵٥،  ۹ فرد و شرکت آمریکایی را که سابقه اثبات شده ای در نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی از طریق مشارکت و معاونت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتکاب جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی یا اقدامات تروریستی این رژیم، مشارکت و معاونت در حمایت از تروریزم تکفیری و سرکوب مردم منطقه و یا مشارکت موثر در اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران داشته اند، به "فهرست افراد حقیقی و حقوقی تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران" افزوده و فهرست بروز شده مزبور را  پس از طی مراحل تصویب توسط مراجع ذیصلاح داخلی منتشر خواهد کرد.
اسلامی جمهوری اقدام تحریم اجرای آمریکا فهرست افراد بیانیه برجامی تعهدات مشارکت حقوقی معاونت امنیت غیرقانونی المللی برنامه حقیقی ادامه آمریکایی متقابل گزارش کنگره همزمان نموده موشکی