برگزیده ها
زمان به عقب برنمی‌گردد، همه رأی بدهیم

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - محمد دامادی*

مازندمجلس:29 اردیبهشت مردم باید درباره با بحث انتخابات تصمیم بگیرند، رهبری هم بر حضور پرشور و پررنگ مردم در پای صندوق های رأی تأکید داشتند. رئیس جمهوری که 51درصد آرای را داشته باشد با رئیس جمهوری که 70 درصد آرا را داشته باشد قاعدتا فرق می کند چون عملکرد، مقبولیت و پیامی که از حضور پرشور مردم به عرصه بین المللی داده می شود خیلی متفاوت تر خواهد بود. مطمئنا رئیس جمهور دارای 70 درصد آرای مردم با دغدغه کمتری کار خواهد کرد و این خیلی اثربخش است.

اگر مشارکت مردم پایین باشد، شاید نامزد تفکری پیروز شود که نزد اکثریت مردم مقبولیت ندارد، در چنین حالتی کسانی که روز انتخابات پای صندوق های رأی نیامدند، چهارسال خود را نمی بخشند و قطعا هم زمان به عقب بر نمی گردد که عمل خود را تغییر دهند. بهترین راه اینکه اثبات کنیم نوع نگرشمان دموکراتیک است شرکت در انتخابات و نشان دادن نظرمان در قالب آرا خواهد بود. این گونه است که مردم می توانند اظهار کنند کدام تفکر غالب است و آن را می پسندند.

احساس می کنم نسبت به سال 92 میزان مشارکت بیشتر خواهد بود. البته چندی پیش نگرانی از عدم مشارکت مردم وجود داشت اما امروز احساس می کنم، مردم با انگیزه برنده شدن تفکر خودشان پای صندوق ها می آیند. استنباطم این است که در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری 42 میلیون رأی داشته باشیم.

مشارکت بالا نشانه مقبولیت بالای مجموعه نظام است. ضمن آنکه در مشارکت بالا همه تأثیرگذار خواهیم بود و همه حرف هایمان را می زنیم. حالا اگر کسی در انتخابات شرکت نکند و بی تفاوت باشد، شب و روز هم در منزل خودش بنشیند و حرف هایش را در محفل خصوصی خودش بزند، هیچ تأثیری نخواهد داشت اما اینکه ما حرفمان را پای صندوق ها بزنیم، مهم است. ضمن آنکه به عرصه بین المللی نیز این پیام را می دهیم که فضای سیاسی ایران را قبول داریم و برای کشورمان ایران که دوستش داریم، آماده حضور در صحنه دفاع هستیم. همچنین رئیس جهور با رأی بالا نیز به پشتوانه رأی‌ قوی ملت در مقابل دشمنان کشور می تواند محکمتر صحبت کند.

البته اقتدار دفاعی امنیت را برای ایران فراهم می کند اما مهمترین فاکتور اقتدار هر کشوری مردمی هستند که حمایت خود را در صحنه های مشارکت عمومی به پشتیبانی از نظام و مسئولان به اثبات می رسانند. این نکته حائز اهمیت است. پس هر چه رأی بالاتر باشد رئیس جمهور با اقتدار بیشتری کارهای حوزه دولت را برای پاسخگویی به مطالبات مردم در عرصه های داخلی و بین المللی پیگیری و دنبال می کند.

*نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

مشارکت انتخابات صندوق المللی مقبولیت جمهوری اقتدار البته داریم احساس جمهور پرشور اینکه اثبات