برگزیده ها
تصویب 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی در دولت یازدهم

مازندمجلس: تهران-ایرنا- رئیس سیازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در دولت یازدهم انجام 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی مصوب شده که هشت میلیارد دلار آن در حوزه های صنعت و معدن کشور است.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور معظمی روز پنجشنبه در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: از 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن حدود دو میلیارد دلار پس از برجام بوده که یک میلیارد و 300 میلیون دلار آن در کشور عملیاتی شده است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: پس از برجام، 6 قرارداد تولید خودرو با شرکت های معتبر منعقد شده که قرار است 30 درصد این محصولات به بازارهای جهانی صادر شود.
وی بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه صنعت ریلی کشور متناسب با بخش های دیگر توسعه نیافته و عقب مانده است و دولت یازدهم برای توسعه این بخش اهتمام ویژه ای دارد و در تبصره 88 برنامه ششم توسعه، دولت شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی کشور نیز فراهم کرده است.
معظمی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در توسعه این بخش حلقه واسط بین شرکت های داخلی و خارجی است؛ تا با انتقال دانش و سرمایه شرکت های خارجی در کشور شرکت های داخلی بتوانند با ظرفیت های کامل فعالیت کنند، زیرا اکنون شرکت های داخلی واگن ساز در این بخش با 30 تا 40 درصد ظرفیت کار می کنند.
ادامه دارد....
اقتصام**1108**1027**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار: جواد دهقانی

توسعه میلیارد سرمایه داخلی گذاری برجام ظرفیت افزود خارجی خبرنگار نوسازی صنایع یازدهم گسترش معظمی