برگزیده ها
مردم ریشه سیاه نمایی ها را پیدا کنند/ در زمان احمدی نژاد صحبت از تحمل کردن، خوردن یک وعده غذا و اشکنه پیاز بود

مازندمجلس: دو دسته آرا علاوه بر آرای پیشفرض که حامیان اصلاحات هستند وجود دارد یکی آرای خاکستری و دیگری آرای خاموش/ فعالیت حزبی ما در دوران اصلاحات شروع شده بود و فضای آن زمان برای فعالیت های حزبی مهیج بود اما بعد پایان دولت اصلاحات و روی کارآمدن دولت آقای احمدی نژاد شرایط کار بسیار سخت شده بود

مازندمجلس: در سلسله گفتگوهای اختصاصی معاونت رسانه و تبلیغات ستاد دکتر روحانی در مازندران، با فعالان احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران، در بحبوهه انتخابات ریاست جمهوری در این بار به سراغ علی طور سوادکوهی نماینده مجمع نیروهای خط امام (ره) در مازندران رفتیم و پای حرف‌ها و نظراتش نشستیم. با هم این مصاحبه کوتاه را می خوانیم: 

نگاه دولت تدبیر و امید به احزاب و جریان ها چگونه بوده است؟ 

فعالیت حزبی ما در دوران اصلاحات شروع شده بود و فضای آن زمان برای فعالیت های حزبی مهیج بود اما بعد پایان دولت اصلاحات و روی کارآمدن دولت آقای احمدی نژاد شرایط کار بسیار سخت شده بود بخصوص در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان فعالیت احزاب و تشکل ها عملا ممکن نبود و تقریبا بع تعطیلی کشیده شده بودند.

خوشبختانه حماسه ای که در سال 92 با حمایت مردم، جوانان، احزاب و تشکل ها صورت گرفت باعث گشایشی در این باره در سطح کشور شد و در استان هم مجددا بعد از چند سال با حضور احزاب استانی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را باز سازی کردیم همچنین چند برنامه استانی در مجمع خط امام برگزار کردیم. بقیه احزاب هم در این سال ها در کمال امنیت و با کمترین موانع فعالیت های خود را انجام می دادند. هر چند یک سری ضعف های کوچک در ابتدای کار وجود داشت که طبیعی بود ولی ما در انتخابات مجلس قبلی دیدیم که لیست های کاندیدا به سمت لیست های حزبی رفت و دیدیم که رقیب هم روی به لیست حزبی آورد. امیدواریم که درگام سوم در  29 اردیبهشت دوباره حماسه سال 92 را تکرار کنیم.

آیا با دیگراحزاب تامل دارید؟ برنامه های حزب شما برای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

همانطور که مطلع هستید پس از ستاد دکتر روحانی را در استان افتتاح شد و ما هم حمایت حزب مجمع خط امام را از دکتر روحانی اعلام کردیم و عضو هیئت رئیسه سیاست گذاری اصلاحات استان هستیم همچنین در تامل کامل با دیگر احزاب اصلاح طلب و حامی دولت در استان هستیم و همسو با اهداف احزاب در آماده سازی ستادها فعال بودیم در حال حاضر هم در حال فعالیت در ستادها هستیم.

نظر شما درباره سیاه نمایی هایی که درمورد دولت یازدهم می شود چیست؟ چکاری باید انجام شود تا آرای خاموش پای صندوق رای بیایند؟

دو دسته آرا علاوه بر آرای پیشفرض که حامیان اصلاحات هستند وجود دارد یکی آرای خاکستری و دیگری آرای خاموش.

آرای خاموش کسانی هستند که آگاهی لازم را دارند اما به خاطر نارضایتی تمایل شرکت ندارند و آرای خاکستری آرایی هستند که به دلیل دسترسی کم به اطلاعات کشور یا محرومیت منطقه ای که دارند دانش کمتری داشته باشند و در انتخابات شرکت می کنند اما فرق و تمییز بین کاندیدها ممکن است برایشان سخت باشد.

مردم باید دقت کنند که ریشه این سیاه نمایی ها از کجا می آید و در مقایسه با گذشته کاندیدها این موضوع روشن و شفاف می شود. یک سری دوستان هستند که بیشتر بحث هایشان روی مسئله اقتصاد و بحث فساد و مشکلات جامعه  هست. دوستانی که اکنون فشار را روی مسائل اقتصادی گذاشتند باید ببینیم خودشان، دوستانشان و حامیانشان در دوران تورم 40درصد و رکود فاجعه بار، چه صحبت ها و فعالیت هایی داشتند؟ در آن زمان صحبت از تحمل کردن، خوردن یک وعده غذا و اشکنه پیاز بود اما امروز در حالی که آن تورم فاجعه بار از 40 درصد به ده درصد رسیده است و از رشد اقتصادی منفی به یک رشد افتصادی مثبت رسیده ایم. این حجم انتقادات و فشارها نشان از بی تقوایی سیاسی افراد دارد  بنابراین ما باید بتوانیم این واقعیت ها را برای مردم ابلاغ کنیم تا بسیاری از مسائل روشن می شود. دوستانی که سال ها در کلان شهر تهران دارای مسئولیت هستند و در فیلم تبلیغاتی شان از مردم و مناطق محروم و نیازمند کشور فیلم می گیرند بهتر است سری به مناطق محروم تهران بزنند این دوستان در شهر تهران نتوانستند کاری کنند چگونه می خواهند به مسائل کشوری رسیدگی کنند؟ همچنین باید مشخص شود که این دوستان به چه بهایی وعده یارانه بالا را می دهند؟ به بهای بازگشت بی ثباتی به کشور؟ یا به بهای بازگشت تورم بسیار بالا به جامعه؟ بنابراین باید این مسائل چه در بحث فرهنگی، چه در بحث آزادی بیان و دیگر موضوعات مشخص شود تا کسانی که اطلاعات کمتری دارند و کسانی که رای خاموش هستند به درستی انتخاب کنند تا گام سوم هم درست برداشته شود.

مردم ریشه این سیاه نمایی ها را پیدا کنند/ در زمان احمدی نژاد صحبت از تحمل کردن خوردن یک وعده غذا و اشکنه پیاز بود