برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - عصر ایران نوشت: فردای انتخابات،وزیر کشور پشت تریبون قرار می گیرد و در حالی که دهها میکروفن مقابلش قرار دارد و دهها عکاس و فیلمبردار از او تصویربرداری می کنند، نام رئیس جمهور ایران تا سال 1400 را اعلام می کند. دوست دارید چه نامی اعلام شود یا اعلام نشود؟

مازندمجلس:در آخرین ساعات منتهی به روز بزرگانتخابات، نکاتی را با یکدیگر مرور می کنیم:

رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنیم/لیستشوراها یادمان نرود

روز انتخابات، رأی دادن را به ساعات پایانیموکول نکنیم. ممکن است شعبات اخذ رأی شلوغ باشند و حتی نوبت رأی دادن ما نرسد.

از همین حالا شناسنامه هایمان را دم دست بگذاریم؛لیستی که برای شوراها می خواهیم بدان رأی دهیم را با خود ببریم یا تصویری از آن رادر موبایل هایمان داشته باشیم.

به شایعاتی که می سازند و پخش می کنند بی توجهباشیم و مردم را نسبت به دروغ بودن آنها آگاه سازیم.

مرددها را تشویق کنید که حتماً رأی دهند و اگرشد، برویم سراغ شان و با همدیگر به نزدیک ترین شعبه اخذ رأی برویم... جمعه، سربازوطن باشیم.

 *نام چه کسی به عنوان برنده اعلام می شود؟

فردای انتخابات، وزیر کشور پشت تریبون قرار میگیرد و در حالی که دهها میکروفن مقابلش قرار دارد و دهها عکاس و فیلمبردار از اوتصویربرداری می کنند، نام برنده انتخابات و رئیس جمهور ایران تا سال 1400 را اعلاممی کند.

دوست دارید نام چه کسی اعلام شود و نام چه کسیاعلام نشود؟!

پس روز جمعه در خانه نمانید و رأی بدهید.

*بی تفاوتی هیچ افتخاری ندارد

در حادثه تاریخی 29 اردیبهشت 1396 سهیم باشیم.آنان که راه دیگری برای کشور و آینده فرزندان مان می خواهند حتماً پای صندوق هاخواهند آمد تا کشور را به مسیری که خود می خواهند بکشند. ما هم حضور داشته باشیمتا موازنه به نفع مردم و به نفع فرزندان مان رقم بخورد.

بی تفاوتی در قبال آینده بچه هایمان که هنوز بهسن رأی دادن نرسیده اند، هیچ افتخاری ندارد. قرار نیست کوه را از جا بکنیم، یکساعت وقت بگذاریم و در همان محله خودمان رأی دهیم.

*برره ای رفتار نکنیم

در سریال برره، مردم در اعتراض به"بخش" نشدن روستایشان، شیشه های خانه های خودشان را شکستند! این قسمت خیلیمعروف شد.

حالا حکایت مردمی است که در اعتراض به برخی سیاستها می خواهند در انتخابات شرکت نکنند. آنها با عدم شرکت در انتخابات، در واقع بهکسانی کمک می کنند که اتفاقاً نسبت به آنها اعتراض دارند. آنها دارند به شیشه زندگیو آینده خود و فرزندان شان سنگ می زنند.

ذکاوت زیادی نمی خواهد تشخیص این که "رأیندادن به نفع چه کسانی است؟"

*این قطار ما را با خود خواهد برد

روز جمعه، تنها رئیس جمهور را انتخاب نخواهیمکرد بلکه از بین دو گفتمان و از بین دو مسیر زندگی، یکی را بر می گزینیم.

انتخاب خواهیم کرد که قطار ایران بر روی کدام ریلحرکت کند. این قطار ما را با خود خواهد برد، پس چه بهتر که ریل را خودمان انتخابکنیم و تنها وسیله اعمال قدرت مان ، همین صندوق های رأی هستند.

*اطرافیان کاندیداها را مرور کنیم

فقط یک دقیقه به این فکر کنیم که اطرافیان کاندیداهاچه چهره هایی هستند و آیا دوست داریم چهار سال آینده مدام آنها را در مسوولیت هایمتفاوت ببینیم که دارند درباره ما تصمیم می گیرند؟

مقایسه اطرافیان کاندیداها بسیار راهگشاست.

*رقابت جدی و رقبا نزدیک به هم هستند

آخرین برآوردها نشان می دهد که رقابت دو کاندیدایاصلی بسیار نزدیک خواهد بود ؛ بنابراین نباید پیروزی را قطعی دانست و آسوده خاطربود. همه باید رأی دهیم تا نشود آنچه نباید بشود!

29217

 

انتخابات نکنیم آینده ساعات دارند نزدیک خواهند فرزندان اطرافیان اعتراض باشیم هایمان رقابت نباید صندوق خودمان بسیار کاندیداها جمهور حتماً خواهیم موکول پایانی برویم برنده افتخاری تفاوتی رفتار اعلام ندارد