برگزیده ها

مازندمجلس: نمایندگان چند حزب و گروه و شخصیت لبنانی از جمله حزب الله، جنبش امل، جریان ملی آزاد و جریان المرده با صدور بیانیه ای نشست آتی سران کشورهای عربی با آمریکا در ریاض را محکوم کردند.

مازندمجلس: در نشستی که روز پنجشنبه در مقر «جنبش امت» در بیروت برگزار شد، نمایندگان احزاب متعدد لبنانی با صدور بیانیه ای فراخواندن سران کشورهای عربی برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در عربستان محکوم کردند و هدف از برگزاری این دیدار را آغاز دور تازه ای از عقب نشینی ها و امتیازدادن عرب ها به رژیم صهیونیستی تحت عنوان «از سر گیری مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین» دانستند.
 
این بیانیه افزود: آمریکا سعی دارد به بهانه تفاهم نامه های اقتصادی و نظامی، میلیاردها دلار از کشورهای حاشیه خلیج (فارس) به ویژه عربستان به جیب زده و جبهه ای در برابر جمهوری اسلامی ایران که حامی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری است تشکیل دهد.
 
حاضران تاکید کردند که نشست سران کشورهای عربی با رئیس جمهوری آمریکا که قرار است روز شنبه در ریاض برگزار شود، تغییری در وضعیت کلی منطقه نخواهد داد.
 
در این بیانیه تصریح شده اوضاع میدانی منطقه در سوریه و یمن و عراق به نفع محور مقاومت پیش می رود و نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله روهای آنها با شکست مواجه شده است.
 
این بیانیه در بخش دیگری به گروه های سیاسی لبنان نسبت به ادامه وقت کشی در تصویب قانون انتخابات عادلانه بر اساس الگوی «نسبیت کامل» هشدار داد و هرگونه نتایج منفی ناشی از سهل انگاری در این قضیه یا بازگشت به قانون کنونی موسوم به «شصت» را متوجه این گروه ها کرد.
 
قدردانی از ایستادگی اسیران قهرمان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با وجود گذشت بیش از یک ماه از اعتصاب غذای آزادی و کرامت و نیز تقدیر از فعالیت های مردمی در حمایت از اسیران اعتصاب کننده، موضوعات دیگری بود که در بیانیه احزاب و شخصیت های ملی لبنانی به آن پرداخته شد.
بیانیه صهیونیستی احزاب کشورهای آمریکا منطقه مقاومت دیگری قانون اعتصاب اسیران جمهوری برابر دیدار لبنانی عربستان برگزار لبنان سیاسی