برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا گزارش‌های منتشر شده درباره درخواست از جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی برای پایان دادن به تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را رد کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، گزارش های منتشر شده در برخی رسانه های خبری درباره درخواست از جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی برای پایان دادن به تحقیقات پرونده روسیه را رد کرد.

برخی رسانه های خبری از جمله رویترز پیش از این گزارش دادند که ترامپ در نامه ای از کومی خواسته است تا تحقیقات مربوط به مایکل فلین و دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پایان دهد ولی مخالفت رئیس سابق اف بی آی منجر به برکناری اش از سوی ترامپ شده است.

ترامپ در پاسخ به سئوالات مطرح شده درباره درخواست وی از کومی برای پایان دادن به این تحقیقات، گفت: "نه، نه" سئوال بعدی."

وی افزود: واقعا هیچگونه تبانی بین خود من و تیمم و روس ها وجود نداشته است.

ترامپ پیش از این نیز با انتشار توییتی از معرفی روبرت مولر به عنوان دادستان ویژه برای تحقیق درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد کرده است.

وی در این پیام افزود: با این همه اقدامات غیر قانونی که در کمپین کلینتون اتفاق افتاد و همین طور در دولت اوباما، هیچ گونه دادستان ویژه ای تعیین نشد.

سی ان ان و سی ان بی سی نیز به نقل از ترامپ اعلام کردند: انتخاب دادستان ویژه برای تحقیق درباره روسیه و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور وحشتناکی به کشور ما آسیب می زند.

وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه روبرت مولر رئیس سابق اف بی آی را به عنوان مسئول ویژه تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا معرفی کرده است. این تحقیقات شامل تبانی احتمالی بین کمپین انتخاباتی ترامپ و مقام های روسی نیز خواهد بود.

این اقدام یک هفته پس از آن انجام شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جیمز کومی رئیس اف بی آی را برکنار کرده و اکنون با فشار انتقادات روبرو شده است.

دموکرات ها و برخی جمهوریخواهان خواستار تحقیقات مستقل درباره تلاش احتمالی روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده اند.
ترامپ آمریکا تحقیقات درباره روسیه انتخابات ریاست جمهوری پایان دخالت درخواست برکنار دادستان گزارش جمهور احتمالی روبرت عنوان کمپین معرفی تحقیق رسانه منتشر مربوط رویترز دونالد افزود پرونده تبانی