برگزیده ها

مازندمجلس: رسانه های خارجی در بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران به صف های طولانی رای و رقابت شدید در ای انتخابات اشاره کردند.

مازندمجلس:

رسانه های خارجی در نخستین ساعات آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران به بازتاب آن پرداختند.

آسوشیتدپرش نوشت: مردم ایران روز جمعه رای دادندر نخستین انتخابات از زمان توافق هسته ای با قدرت های جهانی را آغاز کردند، ایندر حالی است که حسن روحانی با چالش سختی از سوی مخالفان تندروی خود بر سر رویکردشدر قبال غرب مواجه است.

این انتخابات به طور گسترده ای به عنوانرفراندومی برای روحانی سیاستمدار 68 ساله ایران محسوب می شود، کسی که مسیر را برایتوافق هسته ای با وجود مخالفت تندروها هموار کرد.

مسائل اقتصادی نیز در ذهن 56 میلیون واجد شرایطایرانی است که برای رای دادن راهی 63 هزار حوزه رای گیری در سراسر کشور خواهند شد.

رهبر ایران در نخستین دقایق آغاز انتخابات رای خود را به صندوق انداخت و از مردم خواست تا بهطور گسترده ای در این انتخابات شرکت کنند. ایشان پس از رای دادن عنوان کردند:انتخابات بسیار مهم است و سرنوشت کشور به دست مردم است.

رویترز: صف های طولانی مردم همزمان با آغازانتخابات ریاست جمهوری ایران

مردم ایران رای دادن در انتخابات به شدت رقابتیاین کشور را آغاز کردند و در صف های طولانی می ایستند تا از میان حسن روحانی رئیسجمهور کنونی که خواستار روابط عادی با غرب است و رقیب پوپولیست وی که از سوینیروهای قدرتمند امنیتی حمایت می شود یکی را انتخاب کنند.

سی ان ان: رقابت شدید است

انتخابات ریاست جمهوری در سراسر ایران آغاز شد وبه نظر می رسد که رقابت شدیدی وجود داشته باشد چرا که حسن روحانی رئیس جمهور کنونیایران به دنبال پیروزی برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر در مقابل ابراهیم رئیسیاصوگرای تندرو است.

روحانی یکی از شخصیت های کلیدی توافق هسته ای2015 با آمریکا اتحادیه اروپا و دیگر شرکا است این انتخابات به عنوان رفراندومی برسر توافق هسته ای محسوب می شود. توافقی که نتایج اقتصادی متفاوتی برای مردم به همراهداشته است.

مردم ایران صبح جمعه مشارکت درانتخابات ریاست جمهوری را پس از رقابت شدید میان حسن روحانی و رقیب تندرو اشابراهیم رئیسی را آغاز کردند.

الحیات چاپ لندن نیز نوشت که مردم ایران امروز باید در انتخابات یکی از دو تفکر را انتخاب کنند. حسن روحانی رئیس جمهور کنونی میانه رو یا ابراهیم رئیسی اصولگرای تندرو.



انتخابات روحانی ریاست جمهوری نخستین رقابت توافق تندرو کنونی رئیسی جمهور ابراهیم طولانی محسوب گسترده ساعات خارجی اقتصادی سراسر عنوان