برگزیده ها
لاریجانی: مشارکت مردم  از سال 92 بیشتر است/شرکت 70درصدی واجدین شرایط/ مناظرات باعث دلخوری شد

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - علی لاریجانی گفت: آنچه که از مشارکت مردم بر می‌آید این است که درصد مشارکت مردم در این انتخابات نسبت به انتخابات سال 92 بیشتر است اما باید ازدحام مردم سر و سامان داده شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعد از بازدید از روند برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه مسوولان برگزاری انتخابات تلاش زیادی کرده اند که حضور مدرم در سرنوشت خودشان در بخشهای مختلف درست و مطابق قانون انجام شود، گفت: گزارش های وزارت کشور نشان می دهد که مردم با علاقه در انتخابات حضور پیدا کرده اند تا بتوانند با حضور معنادار خودشان سرنوشت خودشان را در مسیر درست تعریف کنند.

او ادامه داد: اما جمعیت زیادی در صف های طولانی صف هستند که این موضوع باعث ایجاد خستگی شده است ومن هم به دوستان وزارت کشور گفتم که زمینه هایی فراهم شود که مردم بتوانند زودتر بتواند رای بدهند. اما آنچه که از مشارکت بر می آید این است که درصد مشارکت مردم در این انتخابات نسبت به انتخابات سال 92 بیشتر است اما باید ازدحام مردم سر و سامان داده شود.

علی لاریجانی با بیان اینکه نباید حضور مردم را غبار آلودکرد، درباره تمدید تحریم های اخیر آمریکا گفت: علی القاعده آمریکایی ها با توجه به سابقه شان باید این تحریم ها را تمدید می کردند. همه بخش های مختلف باید به تعهدشان عمل کنند که البته آمریکا همیشه تعهد شکنی می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همیشه به رای مردم باید احترام گذاشت، گفت: مجلس از یک جایگاه مهم از نظر 

تصمیم گیری برخودرار است و هرچقدر قوا با هم هماهنگ تر باشند به نفع مردم و کشور است.

لاریجانی درباره روند برگزاری مناظره ها و برخی دلخوری ها در این زمینه گفت: مناظره ها یک آزرگی در کشور به وجود آورد و نوع گفت وگوها می توانست سالم تر صورت بگیرد اما این نباید روی اراده مردم تاثیر بگذارد و باید از مسائل عبور کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرآنلاین درباره برخی شکایت ها و فضاسازی ها از سوی نمایندگان بعضی کاندیداها برای شبیه سازی با انتخابات سال 88 گفت: این فضاسازی ها هیچ اساس معقولی ندارد و مردم از هوشمندی زیادی برخوردارند.

انتخابات باید فضای رقابتی را دنبال کند و بعد از اعلام نتایج هم بایدفضای تعامل شکل بگیرد. این اظهارنظرها پایه ای درکشور ندارد.
او بیان اینکه فکر می کنم 70 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند، ادامه داد: اگر سطح مشارکت 70 درصد باشد خیلی خوب است ووزانت خوبی برای کشور ایجاد می کند و این میزان مشارکت در منطقه و دنیا پشتوانه عمیقی برای مردم وکشور خواهدبود تا با صلابت بیشتری مسائل را حل کنیم. در کشور پیچیدگی هایی داریم که برای حل آن باید با شجاعت و تدبیر عمل کرد و همه این ها در تاثیرگذاری رای مردم نهفته است. رای مردم به حل مشکلات کمک می کند.

لاریجانی گفت: ایرانی های داخل وخارج از کشور از یک زمینه تمدنی برخوردارند. تعلقات خاطر برای همه ایرانیان رقم خورده است و شرکت ایرانی های مقیم خارخ در انتخابات قابل تحسین است.

او درباره انتخابات شورای شهر هم گفت: برای تبلغیات این انتخابات ضوابط وجود دارد و حتی چندین بار اصلاح هم شده است اما اگر شورای نگهبان و و زارت کشور برای برگزاری انتخابات ها به یک سیستم مکانیزه برسند قطعا رای دادن برای مردم تسهیل خواهد شد.
29219

 

 

انتخابات مشارکت شورای لاریجانی برگزاری اینکه درباره زمینه زیادی اسلامی خودشان همیشه تحریم تمدید علی لاریجانی آمریکا بگیرد ندارد فضاسازی برخوردارند ایرانی مسائل مناظره وزارت دلخوری گزارش شرایط واجدین بیشتر خبرآنلاین سرنوشت ایجاد ادامه بتوانند مختلف نباید