برگزیده ها
مخابرات در شمال مجتمع تجاری می‌سازد/ سرمایه‌گذاری غیرمخابراتی شرکت مخابرات در محمودآباد

مازندمجلس: بزرگترین هلدینگ مخابراتی کشور برای تامین درآمد بیشتر دست به اجرای پروژه‌های غیرمخابراتی از جمله ساخت مجتمع تجاری در منطقه شمال کشور زده است.

مازندمجلس:، شرکت مخابرات ایران در حال احداث پروژه مجتمع تجاری با مساحتی بالغ بر 24000 مترمربع در محدوده رستمرود، حدفاصل شهرستان نور و محمود آباد  است.

این پروژه توسط شرکت املاک مخابرات در زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران در دست اقدام است.

این مجتمع تجاری پس از تکمیل، مجموعه ای از اماکن رفاهی و مجتمع تجاری را ارائه می کند و توسعه اماکن رفاهی احتمالا را در دستور کار خواهد بود.

برات قنبری رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفته: مخابرات باید یک نمونه کامل از سیستم های تمام IT و ICT باشد و هوشمند سازی این مجتمع نیز باید به خوبی دیده شود.

رسول سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز بر استفاده از فناوری های نوین و سیستم های هوشمند تاسیساتی و الکترونیکی با تکیه بر زیرساخت های فیبر نوری در این پروژه تاکید کرده گفته: این مجتمع باید با دیگر مجتمع های تجاری منطقه کاملا متمایز باشد و حتی در نام آن از پیشوند «هوشمند » استفاده شود تا در شأن برند مخابرات ایران باشد. انتخاب نوع کاربری واحدها باید به گونه ای باشد که مراجعان مجموعه خریدهای خود را یکجا در این پروژه تامین کنند.

شواهد نشان می دهد این اقدام شرکت مخابرات ایران به عنوان یک استراتژی در دستور کار قرار گرفته و احتمال در آینده دوباره تکرار می شود.

همچنان که سرائیان گفته: با توجه به شرایط منطقه و ارزش افزوده پروژه، تعریف و مدیریت پروژه های مکمل دیگر دارای توجیه اقتصادی است و پس از اتمام این پروژه از محل درآمد آن می توان به اجرای پروژه های مکمل دیگر در این عرصه پرداخت.


وارد شدن هلدینگ‌های مالی و سرمایه‌گذاری به بازارهای متعدد، امر عجیب و تازه‌ای نیست و تولد یک شرکت مخابراتی از یک هلدینگ مالی پیش از این سابقه داشته است. اما عکس این روال و ورود شرکت مخابراتی به سایر بازارها به ویژه درباره شرکتی در اندازه شرکت مخابرات ایران کم سابقه بوده است. پیش از این شرکت‌های زیرمجموعه شرکت‌های مخابراتی معمولا در بازارهای مرتبط ورود داشته‌اند.

 آ

مخابرات پروژه مجتمع تجاری هوشمند مخابراتی شرکت‌های سرائیان استفاده منطقه بازارهای سابقه رفاهی زیرمجموعه فناوری سرمایه‌گذاری اقدام مجموعه دستور اماکن سیستم