برگزیده ها
انگلیس برای توقف واناکرای دست به دامن جوان 22 ساله شدند

مازندمجلس: در حالی که حملات باج افزار واناکرای موجب اختلال در عملکرد بیمارستان‌های انگلیس شده است، یک متخصص فناوری اطلاعات 22 ساله در این کشور توانست مشکل مذکور را حل کند.

مازندمجلس: به نقل از یواس ای تودی، مارکوس هاچینز توانست روشی خاص برای از کار انداحتن این باج افزار ابداع کند تا جلوی تداوم حملات آن به بیمارستان های انگلیس و لغو عمل های جراحی و ... را بگیرد.

بر اساس آمار منتشر شده حملات باج افزاری باعث فلج شدن 20 درصد از بیمارستان های انگلیس و از کار افتادن شبکه های رایانه ای در حداقل 74 کشور جهان شد.

بدافزار واناکرای از روز جمعه صدها هزار رایانه را در سراسر جهان قفل کرده و طراحان این بدافزار برای رمزگشایی از داده های افراد از کاربران طلب باج 300 دلاری می کنند.

یکی از اولین کارهای انجام شده توسط واناکرای بعد از نصب بر روی رایانه ها تلاش برای ارسال پیام به یک آدرس اینترنتی ثبت نشده یا یک اسم دامنه ثبت نشده است. لذا محقققان امنیتی تلاش کردند مسیر ارسال پیام را به آدرسی که خود ثبت کرده بودند هدایت کرده و از این طریق جلوی تداوم حملات واناکرای را بگیرند.

لذا با استفاده از روش ساده ثبت و ایجاد یک ادرس وب حملات گسترده بدافزار واناکرای تا حد زیادی متوقف و مهار شد. روش مذکور تنها 10 دلار هزینه در برداشت، اما توانست از زیان های چندمیلیون دلاری جلوگیری به عمل آورد.

آ

واناکرای حملات رایانه بدافزار انگلیس ارسال دلاری بیمارستان تداوم توانست