برگزیده ها
مازندمجلس: کره شمالی ویدئویی از مردی که او را جاسوس فرستاده شده از سوی سازمان سیا و کره‌جنوبی برای ترور کیم جونگ اون خوانده، ‌منتشر کرده است.

به نقل از اکسپرس، مقام‌های کره شمالی مدعی شدند این مرد به نام "کیم سونگ ایل" جذب توطئه‌ای علیه ترور کیم جونگ اون، رهبر این کشور از جانب سازمان سیا و سرویس اطلاعات ملی کره‌ جنوبی با استفاده از یک ماده بیوشیمیایی شده است.

ویدئویی که منتشر شده نشان می‌دهد این فرد اعتراف می‌کند که روش‌های کشتن کیم جونگ اون را با مقام‌های اطلاعاتی کره‌ جنوبی از جمله روش قرار دادن یک ماده بیوشیمیایی در سیستم تهویه هوا مورد بحث قرار داده است.

با این حال سازمان اطلاعات کره‌ جنوبی هرگونه دست داشتن در این اتفاق را بعد از گزارش‌های منتشر شده از سوی پیونگ یانگ رد کرده است.

چند روز پیش کانگ سم هیون، یک مقام کره شمالی اعلام کرد: سازمان سیا در آمریکا و سازمان اطلاعات کره‌ جنوبی که کانون‌های شرارت در جهان هستند توطئه‌ای شرورانه برای آسیب زدن به رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره طراحی کرده‌اند.

او اظهار کرد: این اقدامات بعد از گذر از آستانه جمهوری دموکراتیک خلق کره وارد فاز اجرایی بسیار جدی شده بود.

او ادامه داد: تدارکات آنها برای ارتکاب تروریسم با پشتیبانی دولتی علیه رهبری جمهوری دموکراتیک خلق کره از طریق کاربرد ماده بیوشیمیایی اخیرا تشخیص داده شد.

این در حالی است که این ادعاهای منتشر شده از سوی دستگاه تبلیغاتی کره شمالی شباهت با توطئه‌ای که این کشور برای ترور برادر کیم جونگ اون استفاده کرد، دارد.

او چندی پیش در فرودگاهی در پایتخت مالزی توسط دو مامور زن فرستاده شده از سوی کره شمالی با ماده شیمیایی VX ترور شد.
شمالی جنوبی منتشر بیوشیمیایی دموکراتیک جمهوری توطئه‌ای اطلاعات ویدئویی فرستاده مقام‌های استفاده