برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است که مردم دیگر نمی‌پذیرند به آن‌ها توهین شود، به همین دلیل مسیر و راه درست را در انتخابات اخیر انتخاب کردند.

مازندمجلس: محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو جدید شورای شهر تهران در گفت و گو با نامه نیوز، در خصوص انتخابات پرشور روز جمعه گفت: معتقدم بعد از انتخابات سال 92 و حوادث تلخ سال 88 که آسیب‌های جدی به بدنه اجتماعی و نهادی سیاسی کشور وارد کرد، جامعه ایرانی و همه نهادهای سیاسی، اجتماعی ، مدنی و جریان درون حاکمیت توانستند مسیر خود را انتخاب و مشکلات گذشته را ترمیم کند.
 
وی ادامه داد: مهمترین اتفاقی که در سال‌های اخیر رخ داد، انتخابات سال 92 بود. جامعه ایران نشان داد که در یک مسیر درست قرار گرفته است و تلاش می‌کند تا اگر نظر و تصمیمی دارد آن را از طریق صندوق رای اعلام کند؛معتقدم بعد از انتخابات 92 و انتخابات 94 مردم تهران تصمیمشان را به عنوان یک الگوی رفتاری برای کل کشور قرار دادند.
 
حق شناس در ادامه تصریح کرد : زمانی که مردم یک تصمیم و یک راه را انتخاب می‌کنند، نمی‌شود با آن مقابله کرد بلکه باید آن را پذیرفت؛ ما این روند را حتی در انتخابات مجلس خبرگان که یک انتخابات کاملا سنتی بود نیز شاهد بودیم که در پی آن مردم توانستند چهره‌های مانند مصباح یزدی و آیت الله یزدی را از مجلس خبرگان خارج کنند.
 
این فعال سیاسی  اصلاح‌طلب با بیان اینکه در 4 سال گذشته دولت با حجم گسترده تخریب و تهاجم مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: دولت اول آقای روحانی با تخریب و استفاده حداکثری جریان رقیب از رسانه ها برای ضربه زدن به کابینه دولت یازدهم روبه رو بود.  
 
وی ادامه داد: دادن وعده‌های عجیب و غیرقابل باور مانند پرداخت یارانه، ایجاد یک میلیون شغل در سال، از سوی برخی از کاندیداها و استفاده‌ی ابزاری از احساسات مذهبی مردم! نشان داد که مردم تصمیم خودشان را گرفته اند و حاضر نیستند توهین به خودشان را بپذیرند. تصمیم اخیر مردم ما نشان داد که ایران به کشورهای توسعه یافته شباهت بسیاری دارد.
 
وی  با انتقاد از نوع رای گیری در روز جمعه گفت: معتقدم بزرگترین بازنده این انتخابات وزارت کشور بود که نتوانست آرا مردم را جمع‌آوری کند. اینکه مردم ما ساعت‌ها برای رای دادن در صف رای گیری بیاستند جای تاسف بسیاری دارد. چرا باید در جمع آوری رای مردم هم ناکارآمد باشیم؟ من بارها دیده ام که مثلا برخی حتی حاضر نیستند برای گرفتن نان گرم 20 دقیقه در صف نانوایی بایستند! اما در روز جمعه مردم بیش از 5 ساعت در صف‌های طولانی منتظر مانند تا رای و تصمیم خودشان را  اعلام کنند. قطعا این چیزی جز استقامت و بزرگی مردم ما نیست. 29 اردیبهشت همانند انتخابات خرداد 76 هیچگاه از یاد مردم پاک نخواهد شد.
 
محمدجواد حق شناس، با اشاره به راهیابی کامل اعضای لیست امید به پنجمین دوره شورای شهر تهران،تصریح کرد: با توجه به روندی که از سال 92 و 94 آغاز شده به نظر می‌رسید که این روند قابل تکرار باشد. البته آن چیزی که ما را دچار ابهام کرد، تخلف آشکار و گسترده‌ی همراهانی بود که نامشان در لیست نبود و بداخلاقی‌های بسیاری انجام دادند. با توجه به اینکه همه نامزدهای اصلاح طلب انتخابات شورای شهر تعهد داده بودند به نظر نهایی شورای سیاست گذاری تمکین کنند، اما لیست‌های جعلی بسیاری را منتشر کردند که اسامی خودشان را در آن نوشته بودند.
 
این فعال سیاسی با اشاره به واکنش مهدی چمران در خصوص بازشماری آرا انتخابات شورای شهر تهران،گفت: آقای چمران اگر به عملکرد10 ساله خودشان نگاهی بیاندازند حتما متوجه دلایل شکستشان خواهند شد.

انتخابات شورای خودشان سیاسی تصمیم بسیاری تهران ادامه مانند اینکه چمران دادند اعلام تصریح اشاره نیستند تخریب خبرگان گرفته جریان نگاهی متوجه اصلاح‌طلب نامزدهای راهیابی اصلاح معتقدم توانستند حق‌شناس جامعه اجتماعی گذشته