برگزیده ها
طرح ساماندهی کسب و کارهای خرد دریایی با رویکرد اقتصاد محلی کلید خورد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید در اقدامی مشترک طرح ساماندهی کسب و کارهای کوچک بازار محور در زمینه صنایع دریایی را با رویکرد تقویت اقتصاد محلی و توانمندسازی جوامع محلی، آغاز کردند.

مازندمجلس: به گزارش یکشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اواخر سال 1395 با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب برای اشتغالزایی و توانمندسازی داخلی، مقدمات طرح مشترک ساماندهی کسب و کارهای خرد در بخش دریایی با رویکرد اقتصاد محلی فراهم شد.
این طرح مشترک علاوه بر اشتغالزایی در سواحل شمالی و جنوبی کشور، کارآفرینان این عرصه را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
مدیر این پروژه گفت: با توجه به تفاهمنامه مشترک صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید، تا امروز 13 طرح از فعالان بخش دریا در سیستان بلوچستان به ارزش 25 میلیارد ریال، 11 طرح از استان هرمزگان به ارزش 22 میلیارد و 800 میلیون ریال و 6 طرح از استان گیلان به ارزش 11 میلیارد و 100 میلیون ریال به این کمیته رسیده است.
«محمد قاسم آیت» افزود: پس از بررسی های صورت گرفته، اکنون سه طرح به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال وارد مرحله اجرایی شده اند و بقیه طرح ها نیز پس از بررسی های اولیه و احراز اهلیت طراح و مجری آن، مراحل تایید را طی می کنند.
وی اضافه کرد: هدف این طرح ساماندهی صنایع کوچک و بومی مناطق ساحلی است که بسیاری از آنها جزو مناطق محروم به شمار می روند.
به گزارش ایرنا، آبان ماه پارسال صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق کارآفرینی امید در زمینه ساماندهی کسب و کارهای کوچک در بخش صنایع دریایی یک قرارداد همکاری به ارزش 300 میلیارد ریال امضا کردند.
کسب و کارهایی که تا 10 نفر را به خدمت می گمارد، خرد نامیده می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065 *1961* تنظیم کننده: محمد ملک دار* انتشاردهنده: مریم مسعود

دریایی میلیارد صنایع صندوق ساماندهی کارهای میلیون مشترک اقتصاد بررسی مناطق ایرنا اقتصادی رویکرد استان توسعه گزارش کارآفرینی اشتغالزایی