برگزیده ها
مازندمجلس: یک روزنامه آمریکایی نوشت که مقایسه میان خصوصیات کودکان چهارساله و رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که کودکان از مزیت‌های بیشتری برای کنترل مسئولیت اداره این کشور برخوردار هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، منتقدان  ترامپ بر روی یک مسئله اتفاق نظر دارند: دونالد ترامپ مانند یک کودک است. رئیس جمهور کردن وی مانند قرار دادن یک کودک چهارساله به عنوان رهبر دنیای آزاد بود.

اما این مقایسه کاملا اشتباه است. تحقیقات علمی صورت گرفته در 30 سال گذشته  نشان می‌دهد که ترامپ به هیچ وجه شبیه یک کودک چهارساله نیست. کودکان 4 ساله عمیقا به واقعیت اهمیت می‌دهند. آنها همواره به دنبال کسب اطلاعات و فهم شیوه کارکرد دنیا هستند. البته کودکان 4 ساله نیز مانند افراد بالغ  دروغ می‌گویند اما ترامپ نه تنها دروغ می‌گوید بلکه به نظر می‌رسد که حتی به درست بودن اظهاراتش نیز اهمیتی نمی‌دهد.

هرچند کودکان 4 ساله بر روی مرکز توجه خود متمرکز می‌شوند اما مطالعات اخیر نشان داده که حتیکودکان نیز می‌توانند تمرکز خود را معطوف اتفاقات و اشیائی کنند که بیشتراز هرچیز دیگر به آنها آموزش می‌دهد، هرچند متضاد با باورهای آنها باشد. اما ترامپ از توجه به هرچیز که با باورهای قبلی وی در تضاد باشد امتناع می‌کند.

کودکان چهارساله تفاوت میان دنیای فانتزی و دنیای واقعیت را درک می‌کنند اما به نظر می‌رسد ترامپ هیچ درکی از مرز بین تخیلات خود بزرگ ساخته‌اش و واقعیت ندارد.

کودک چهارساله  دارای یک " فرضیه ذهن" است، یعنی درکی از تفاوت میان ذهن خود و دیگران دارد. این کودک تشخیص می‌دهد که اعتقاد شخصی گذشته وی ممکن است اشتباه بوده باشد. این درحالی است که ترامپ بدون درنگ خود را انکار کرده و به نظر نمی‌رسد که هیچ نوع تناقض میان گذشته و اعتقادات فعلی را نمی‌پذیرد.

تمام این موارد به این معنی نیست که یک کودک چهارساله می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی باشد اما ریاست‌جمهوری مسلما شغل افراد بالغ است. با اینحال اغلب افراد بالغ و حتی اغلب روسای جمهور و مسلما بهترین آنها سعی در حفظ برخی از خصوصیات کودکان مانند کنجکاوی و آمادگی برای تجربیات جدید دارند.
ترامپ کودکان چهارساله مانند می‌دهد دنیای واقعیت افراد هرچند هرچیز مسلما گذشته می‌رسد باورهای تفاوت جمهور مقایسه تایمز خصوصیات دارند نیویورک اشتباه