برگزیده ها
برای تصمیم و اراده مردم ترکیه احترام قائلیم

مازندمجلس: معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه در چارچوب کمیته رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با همتای ترکیه‌ای خود در تهران ملاقات کرد.

مازندمجلس: معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه در چارچوب کمیته رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با همتای ترکیه‌ای خود در تهران ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات دو طرف بر ضرورت تکیه بر پیوندهای مشترک فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو کشور همسایه برای گسترش همکاری‌ها و افزایش ارتباطات میان ایران و ترکیه تاکید کرده و درخصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

سدات اونال با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: آنچه در ایران اتفاق افتاد نمایش بزرگی از دموکراسی و مردمسالاری بود و مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانگر عزم مردم ایران برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کشورشان است.

ابراهیم رحیم پور نیز برگزاری موفقیت آمیز همه پرسی ترمیم قانون اساسی در ترکیه را تبریک گفت و افزود: ما برای تصمیم و اراده مردم ترکیه احترام قائلیم. 

معاون وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه ابراز داشت: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند و همکاری دوجانبه و منطقه‌ای این دو کشور می‌تواند به رشد و توسعه مناسبات دوجانبه و همچنین به حل مسائل منطقه‌ای کمک نماید.

در این ملاقات همچنین طرفین درخصوص موضوعاتی مانند برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران در آینده نزدیک، همکاری موثر دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و انواع قاچاق از جمله قاچاق انسان با استفاده از ساز و کارهایی که در روابط دو کشور پیش‌بینی شده گفت‌وگو کردند.

ترکیه برگزاری ملاقات تصمیم تبریک اقتصادی مسائل انتخابات دوجانبه قاچاق همچنین منطقه‌ای درخصوص فرهنگی امورخارجه معاون قائلیم احترام سیاسی جمهوری مشترک همتای تهران اراده