برگزیده ها

مازندمجلس: انور قرقاش گفته است امیدوار است جمهوری اسلامی ایران فرصت انتخاب مجدد روحانی را از دست ندهد و از این فرصت برای بهبود رابطه با همسایگان عرب بهره برداری کند.

مازندمجلس: وزیر امور خارجه امارات گفته است  پیروزی حسن روحانی رییس جمهوری میانه روی ایران در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران فرصتی دوباره برای حکومت ایران است تا روابط خود با کشورهای(عربی) همسایه را بهبهود بخشد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز" انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی روز یکشنبه در توییتی در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جهوری ایران این مطلب را بیان کرده است.

در حالی این مقام اماراتی از انتخاب مجدد حسن روحانی در انتخابات اخیر ایران استقبال کرده که دونالد ترامپ و ملک سلمان رهبران آمریکا و عربستان سعودی دیروز در سخنرانی خود در نشست رهبران جهان اسلام و آمریکا بدون هیچ اشاره ای به پیروزی حسن روحانی در انتخابات اخیر ایران، اتهامات سنگینی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده و تهران را به بی ثبات سازی منطقه و طلایه داری تروریسم بین المللی متهم کردند.

وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات اما دیروز در توییتی گفته است انتخاب دوباره حسن روحانی رییس جمهوری میانه روی ایران فرصتی دوباره در اختیار حکومت ایران قرار داده تا روابط خود با کشورهای همسایه (کشورهای عربی) را ترمیم کند.

وزیر خارجه امارات: امیدوارم دولت ایران فرصت انتخاب مجدد روحانی را از دست ندهد

این وزیر اماراتی در ادامه ابراز امیدواری کرده که حکومت ایران این فرصت را نیز همچون فرصت های گذشته از دست ندهد.

دولت امارات متحده عربی از نزدیک ترین شرکای تجاری ایران در منطقه و جهان است؛ با این حال اختلافات سیاسی دو کشور در مورد مسایل و بحران های منطقه ای به ویژه در زمینه جنگ سوریه در سال های گذشته بر روابط دوجانبه تهران – ابوظبی سایه افکن شده است.

از میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امیر و ولیعهد و وزیر امور خارجه کویت نخستین مقاماتی بودند که با ارسال پیام تبریک به حسن روحانی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته اند.

در مقابل مقامات کشورهای عربی منطقه به همراه سران و مقاماتی از 55 کشور اسلامی جهان از روز یکشنبه در شهر ریاض عربستان گردهم آمده اند تا درباره مقابله با تروریسم بین المللی و افراط گرایی چاره جویی کنند. این نشست سران همزمان با نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و با ابتکار ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان انجام شده است.

از نظر ناظران، دعوت از سران کشورهای اسلامی و عدم دعوت از ایران و سوریه به این نشست بین المللی تلاشی از جانب ریاض به منظور به انزوا کشاندن و افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک به جمهوری اسلامی ایران و گروه های حامی ایران در منطقه است.



روحانی جمهوری کشورهای امارات منطقه انتخابات خارجه عربستان اسلامی خارجی المللی روابط حکومت ریاست پیروزی آمریکا دوباره تروریسم تهران دیروز سوریه نخستین مقاماتی سعودی تبریک سیاسی گذشته توییتی همسایه مشاور فرصتی میانه امیدوارم متحده یکشنبه سلمان ترامپ دونالد اماراتی رهبران